י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התקיפה גרמה לנזק

דיווחים: לפחות שבעה הרוגים ב"תקיפות ישראליות" בשטח סוריה

לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, חמישה אנשי מיליציה פרו-איראנית נהרגו בתקיפה ליד דיר א-זור • צבא סוריה מסר כי שני חייליו נהרגו וארבעה נפצעו בתקיפה אחרת בדרום המדינה • אחרי 1:00 בלילה: תקיפה נוספת במערב המדינה • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

דיווחים: לפחות שבעה הרוגים ב"תקיפות ישראליות" בשטח סוריה
פיצוץ. אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

מערכות הההגנה האוויריות של הצבא הסורי, הופעלו אמש (שלישי) בשמי המדינה בעקבות תקיפה ישראלית לעבר מספר מטרות ברחבי סוריה, כך דווח בכמה כלי התקשורת רשמיים בסוריה.

על פי הדיווחים, התקיפות כוונו לעבר יעדים של כוחות הפועלים בסוריה, בתמיכת איראן, באזור דיר א-זור שבמזרח המדינה.

מאוחר יותר, דיווחו כלי כי התקשורת המקומיים כי בעקבות התקיפה, נהרגו חמישה אנשי המיליציות אשר פועלים בחסות איראנית. גורם נוסף בסוריה צוטט טוען כי התקיפות בוצעו לעבר משלוחי נשק שהגיעו ככל הנראה מאיראן, במטרה לסייע לאותם גורמי טרור לפעול נגד ישראל.

במהלך הלילה דיווחו כלי התקשורת הסורים בפעם הנוספת על הפעלת מערכות ההגנה, אך טרם ברור האם מדובר בתקיפה ישראלית ולהיכן היא כוונה.

בנוסף, כך על פי הדיווחים, נהרגו שני חיילים סורים בתקיפה אחרת באזור א-סווידאא' שבדרום מזרח המדינה.

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו מספר מטרות באזור העיר מיסיאף בצפון מערב סוריה. מדובר באזור שבו ממוקם מכון מחקר העוסק בדיוק טילים, שעל פי דיווחים פועל בשיתוף משמרות המהפכה וחיזבאללה.

מאוחר יותר דיווח 'מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם', כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה, ביניהם ארבעה אזרחים זרים, מה שיכול להעיד על כך שגורמים חיצוניים כגון משמרות המהפכה של איראן פועלים באזור.

לפי הדיווחים שהגיעו מסוריה, התקיפה שגרמה נזק רב כוונה לעבר מחסנים צבאיים במפעלים של משרד ההגנה הסורי מצפון למיסיאף.

אמש, ביקר הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי בפיקוד הצפון של צה"ל ושוחח עם הקצינים על המוכנות לקראת אפשרות לתקופה מאתגרת. "החל מהבוקר צה"ל החמיר את כל ההנחיות שלו. אנחנו חייבים להישאר כשירים. אזרחים יכולים להיות בבית בבידוד, צה"ל לא יכול. ממה שאני רואה פה רמת הלחימה טובה והיא מכוונת באופן טבעי לזירת הלחימה המרכזית - בצפון חיזבאללה, וחמאס וגא"פ ברצועת עזה, אמר הרמטכ"ל.

 

 

 

תקיפת צהל סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד