י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ירה עשרות טילים לעבר ישראל; כתב אישום חמור נגד תושב עזה

כתב האישום הוגש נגד חבר ופעיל של ארגון הטרור ועדות ההתנגדות ברצועת עזה בגין עבירות רבות נגד בטחון המדינה שביצע בכ-15 השנים האחרונות - בין היתר במהלך "עמוד ענן" ו"צוק איתן"

ירה עשרות טילים לעבר ישראל; כתב אישום חמור נגד תושב עזה
שיגור טיל. אילוסטרציה צילום: unsplash

ירי עשרות טילים ופצמ"רים לעבר ישראל, חפירת בורות והטמנת טילים, הפרחת בלוני נפץ, ומעשי טרור נוספים. אלו חלק מהאשמות שהוגשו היום (רביעי) נגד תושב רצועת עזה לבית משפט המחוזי בב"ש על ידי פרקליטות מחוז דרום.

כתב האישום הוגש נגד חבר ופעיל של ארגון הטרור ועדות ההתנגדות ברצועת עזה, פאדי קדאס, חשמלאי במקצועו, בגין עבירות רבות נגד בטחון המדינה שביצע בכ-15 השנים האחרונות, בין היתר במהלך "עמוד ענן" ו"צוק איתן".

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מירב עמר כהן בשיתוף עם שירות הבטחון הכללי ויחידת פח"ע בימ"ר נגב, עסק קדאס הן כחבר בוועדות ההתנגדות והן כנותן שירות לארגון חמאס, בפעילות טרור נגד ישראל.

קדאס, כאמור חשמלאי במקצועו, סיפק לארגון טיימרים ולוחות אלקטרוניים של מוצרי חשמל והסב אותם לטילים, באמצעותם ניתן היה לתזמן את יציאת הטילים בזה אחר זה.

במהלך המבצעים "עמוד ענן" ו"צוק איתן", הנאשם יחד עם תושבי עזה נוספים, חפרו בורות, הטמינו טילים, הכינו את הטילים וירו עשרות טילים ופצמ"רים לעבר ישראל. בין היתר, נתן הנאשם שירות לארגון חמא"ס תמורת תשלום, כאשר תפקידו של הנאשם היה לדאוג לחיבור חשמל ולתקינות קווי חשמל במנהרות חמאס לצורך אספקה שוטפת של חשמל במנהרות.

כמו כן, בתקופת תהלוכות השיבה של תושבי עזה ליד גדר הגבול עם ישראל, החל משנת 2017 וכן בתקופות ההסלמה בדרום, לאחר סיכולו של בהאא אבו אלעטא- ירה הנאשם טילים מסוג 107 ומסוג גראד לעבר ישראל על מנת לשבש את פעילותה של מערכת כיפת הברזל ולהגדיל בכך את סיכויי הפגיעה של הטילים במדינת ישראל, וכן עסק באספקת בלוני חמצן לבלוני נפץ שהופרחו לעבר ישראל בשנת 2019.

מכתב האישום עולה, כי במהלך תקיפה של חיל האוויר הישראלי כתגובה לירי טילים, נפצע הנאשם ובגין פציעתו, קיבל תשלום פיצויים בסך של 300 דולר מאנשי פת"ח.

כתב האישום מייחס לנאשם תשעה אישומים בגין ביצוע עבירות רבות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שירות לארגון טרור, חברות בארגון טרור וגיוס חברים, איסור פעולה ברכוש למטרות הטרור, וכן ריבוי עבירות של נסיון רצח, עבירות בנשק, ועוד.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד