י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בנט מצטרף להגנה

מתקפה משולבת: הח"כים החרדים נגד הסגר; "מסמנים אותנו"

הסגר על הריכוזים החרדים: הח"כים החרדים תוקפים את ההחלטה • "משרד הבריאות ממשיך לסמן את הציבור החרדי, אסור להפוך אותנו כשעיר לתקשורת" • בנט להגנת החרדים: "אני מסתובב בב"ב, באלעד, מודיעין עילית ביתר עילית. הציבור החרדי מקפיד יותר מהציבור הכללי"

מתקפה משולבת: הח"כים החרדים נגד הסגר; "מסמנים אותנו"
גפני, פרוש ובנט צילום: פלאש 90

בעקבות החלטת שרי הממשלה להטיל סגר על העיר החרדית אלעד ועל חמש שכונות חרדיות בעיר טבריה, בסיעות החרדיות יוצאים למתקפה על התנהלות הממשלה - שהובילה לסגר דווקא על האזורים החרדים.

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "הסגר חמור מאוד". לדבריו, "יש מקומות שנדבקים ולצערנו הרב אנחנו רוצים שיישמרו. גם הציבור החרדי. אבל כל הזמן זה סטיגמות כאלו".

"מה זה?", תוהה גפני בזעם,"יש בתל אביב כל כך הרבה נדבקים וכל כך הרבה מקומות אחרים. בדיוק על השכונות החרדיות עושים סגרים כל הזמן". בפני ציין כי הוא מתכוון לדון על כך עם ראש הממשלה נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת. "יש שם (בממשלה או במשרד הבריאות א.ק) "מישהו שיש לו מגמה כזו לפגוע בחרדים".

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש יצא הבוקר (רביעי) למתקפה כנגד הטלת הסגר. "ישנם מוקדי הדבקה מסוכנים ורגישים בהרבה מהעיר אלעד או מהשכונה החרדית בטבריה", אמר פרוש, "למרות זאת הסגר לא הוטל עליהן".

פרוש האשים כי, "משרד הבריאות ממשיך לסמן את הציבור החרדי כיעד קל שאפשר להכניס אותו לגטו, כנראה משום שהוא לא מצליח למצוא פתרונות איך להתמודד עם התפשטות הנגיף. ההתנהלות הזו חייבת להשתנות".

חבר הכנסת ישראל אייכלר, הצטרף גם הוא לדברים ואמר, "אסור להפוך את החרדים כשעיר לתקשורת. הנסיון הוכיח כי לאחר פתיחת הסגר בבני ברק סימנו כל בניין שיש בו ריבוי חולי קורונה והזהירו במודעות על כללי הבידוד והזהירות הנדרשים. החולים יצאו למלוניות וכך הופסקה שרשרת ההדבקה".

אייכלר הציע פתרון: "יש לפתוח שוב את המלוניות שנסגרו ולפנות את החולים בהסכמה בלבד. זה יחסוך כסף רב לבתי החולים. זה מה שהפסיק בגל הראשון את גל ההדבקות בשכונות ה"אדומות" ורק זה יפסיק את הגל השני".

יו"ר הוועדה לפנ"צ ח"כ יעקב טסלר בעקבות הסגר על העיר אלעד: אין שום הגיון בסגר על העיר בפרט שהציבור החרדי רובו שומרים על ההנחיות. הסגר בפועל גורם לפעולה ההפוכה כפי שראינו הבוקר מה שקורה בתחבורה הציבורית בעיר. להטיל סגר על עיר חרדית ולחשוב שזה הפתרון היא טעות קריטית ואינה יעילה. יהיו לכך השלכות רבות.

מי שעוד יצא להגנת החרדים הוא השר לשעבר נפתלי בנט שאמר הבוקר בראיון לגל"צ: "איבדו פה שליטה על המגיפה ואז מה הממשלה עושה? כל פעם שהממשלה מאבדת שליטה בקורונה – רצים להאשים את החרדים. סוגרים את אלעד, שכונות חרדיות, ואני אומר לך, החרדים יותר ממושמעים משאר האוכלוסייה".

בנט אמר, "אני מסתובב בבני ברק, באלעד, מודיעין עילית ביתר עילית. הציבור החרדי מקפיד יותר מהציבור הכללי על מסיכות, מרחקים בסופר. תרדו כבר מהציבור החרדי הם לא שעיר לעזאזל".

נפתלי בנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד