ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אנחנו מוציאים ספר"

התפתחות בפרשת האיומים על הרב פייבלזון

בתגובה לתקיפתו של הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון, תלמידיו פתחו בקמפיין להוצאת ספריו. הם מספרים כי חוקרי המשטרה לקחו ברצינות את התקיפה על רקע אידאולוגי 

התפתחות בפרשת האיומים על הרב פייבלזון
הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון צילום: מני וקשטוק

התפתחות בפרשת האיומים בנשק על ראש ישיבת 'פתחי עולם', הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון, מגדולי בעלי המחשבה, שהותקף ואוים על ידי קיצונים ליד ביתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המשטרה פתחה באיסוף מצלמות מהבניינים הסמוכים לזירת התקיפה ומבית הכנסת, לדברי מקורות המעורים בפרשה, החוקרים אינם מתעניינים בפרטים הקטנים של התקיפה, אלא דווקא במעטפת הכללית ובהיסטוריה שקדמה לאירוע כמו גם אירועי הטרדה קודמים.

חוקרי המשטרה הבוחנים את האירוע הזה באופן ספציפי, הבהירו לנוגעים בדבר כי הם רואים את זה כקו פרשת המים בציבור החרדי. מעולם לא קרה שרב אוים ברצח על רקע אידאולוגי. קרה המון פעמים שדיינים אוימו ברצח. כך גם אירע לא אחת שהונפה סכין במסגרת סכסוכי ירושות ושררות או מאבקים בין חצרות, אבל זו הפעם הראשונה שמגיעים למצב בגלל ויכוח אידאולוגי נטו.

לדברי התלמידים של הרב פייבלזון, מסיבה זו מתכוונות רשויות החוק להשקיע כאן מאמצים חריגים כדי להבהיר באופן חד וברור שלא תתקבל חציית הגבול הזה.

במקביל, התארגנו תלמידי הרב פייבלזון להשיב מלחמה בעצמם. הם מבהירים כי הם נחושים שלא להשיב בכלים מכוערים - אלא להיפך - ברוחה של תורת הרב. במבצע בזק בן יום אחד בלבד, הם העלו לאוויר קמפיין צ'רידי להוצאת ספרי הרב פייבלזון לאור עולם.

המסר שלהם פשוט וחד: "הם מוציאים סכין, אנחנו מוציאים ספר".

תלמידו של הרב ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אמר: "בנוגע לטיפול בתוקפים אנחנו סומכים ידינו על רשויות החוק שימצו עמם את הדין. אבל בנוגע לכבוד התורה אנחנו תולים תקוות בספרים שיצאו בעקבותיו. לדבריו, "אור התורה ומתיקותה יגברו על כל חושך אחר. כל שקל שייתרם לקמפיין יוכיח בצורה ברורה לאנשים אלו שהאלימות לא תעזור להם. סוף הטוב לנצח".

הרב אליהו מאיר פייבלזון תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד