י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הזעם

שרי הממשלה החליטו על צמצום הסגר בטבריה - החרדים בפנים

אחרי הביקורת והסערה, שרי הממשלה נענו לקריאות והחליטו לצמצם את הסגר על השכונות בעיר טבריה וכעת הוא ממוקד באזור הקריה החרדית בטבריה עילית. מעוזם של חסידי צאנז | ראש הוועדה הקרואה מברך על המהלך

שרי הממשלה החליטו על צמצום הסגר בטבריה - החרדים בפנים
חסידי צאנז בטבריה. אילוסטרציה צילום: משה גולדשטיין

יממה לאחר ההחלטה שהצליחה להכעיס את תושבי טבריה ואת הנציגים החרדים, שרי הממשלה אישרו את צמצום הסגר שהוטל הבוקר (רביעי) על כמה משכונות העיר טבריה.

ועדת השרים החליטה להוריד את הסגר בטבריה משכונת רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ובן גוריון, ובמקום זאת להותיר את הסגר רק ברחובות זלמן שז"ר, דוד אלעזר ושפע חיים בלבד - אזור המגורים של קהילת צאנז בעיר המכונה טבריה עילית.

בהסבר להחלטה מתייחסים השרים, לזעם על כך שההחלטה לא נובעת כביכול מהחלטות מקצועיות והסבירו כי "ההכרזה על השכונות בטבריה ועל אלעד כאזור מוגבל נדרשת בעת הזאת לצורך ההתמודדות עם מגפת הקורונה בהתאם לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, המבוססת על קריטריונים מקצועיים".

בנוסף, בכתב ההחלטה מצוין כי "מוצע לתקן את ההכרזה לאחר שיח נוסף עם ראש העיר טבריה ועם רופאת המחוז, בעקבותיו הוחלט למקד את ההכרזה באזורים בהם נתוני התחלואה היה הבעייתית ביותר, בהסכמת ראש העיר. נכון ליום 4 ביוני 2020, ברחובות אלה מתגוררים 42 חולים, שהם רוב החולים בעיר (64 חולים סה"כ). לפיכך, ההחלטה מאזנת בין הצורך המיידי וההכרחי להגן על בריאות הציבור לבין מימוש זוכויות כמו חופש התנועה וחופש העיסוק".

יו"ר הועדה הממונה בטבריה שמעון (מוני) מעתוק בירך על ההחלטה ואמר: "אני שמח שממשלת ישראל קיבלה את בקשתי לצמצום האזור המוגבל לשלושת הרחובות הרלוונטים. העירייה תמשיך לעשות כל מאמץ להילחם בעליית התחלואה בעיר ובהזדמנות זו אנו מבקשים מהתושבים לשתף פעולה עם הנחיות משרד הבריאות ולשמור על עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינת ידיים".

כזכור אמש הבאנו כאן ב'בחדרי חרדים' את דבר זעמם של חסידי צאנז בטבריה בעקבות הסגר. "מדובר בניסיון לרצות את התקשורת שעוסקת באוזלת היד של הממשלה בטיפול בנגיף בשבועות האחרונים", אמר הרב זלמן רייך מעסקני קהילת צאנז המקומית.

לדבריו, "זאת התעללות באלפי תושבים מצד הממשלה. על פי הנתונים שהציג מפקד פיקוד העורף בישיבת קבינט הקורונה, מספרי החולים רחוקים מלהביא לסגר".

קורונה טבריה עילית קהילת צאנז בטבריה שכונת נוף כנרת טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד