ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שליש מהחולים לא ידוע מקורם

המלצה: אין מנוס מלהטיל הגבלות בכל הארץ - השרים מתנגדים

מכון המחקר הממליץ למשרד הבריאות, טוען כי אין מנוס מלהטיל הגבלות בכל הארץ וזאת בכדי להוריד את קצב ההדבקה בישראל. על פי הנתונים המדאיגים, שליש מהנדבקים לא ידוע מקורם. מעל 2,200 דוחות ניתנו היום על אי עטיית מסכה. וגם, הדרישה של מנהלי הקופות

המלצה: אין מנוס מלהטיל הגבלות בכל הארץ - השרים מתנגדים
מחסום משטרתי בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות התפשטות הקורונה בארץ וקצב ההדבקה ההולך וגובר, מכון גרטנר של משרד הבריאות פרסם המלצה להטיל הגבלות בכל רחבי הארץ - כך מדווחת הכתבת המדינית גילי כהן ב'כאן11'.

על פי הדיווח, ההמלצה כללה קביעה חריפה לפיה, אין מנוס מלהטיל הגבלות בכל הארץ כדי להוריד את קצב ההדבקה בישראל.

כמו כן, לפי נתוני משרד הבריאות, שמציגים את היקפי התחלואה בישראל מאז הסרת הסגר, עולה כי שליש מהחולים החדשים – ממקור הדבקה לא ידוע.

עם זאת, ועדת השרים מביעה התנגדות להחרפת ההגבלות בכל רחבי הארץ, ולעת עתה ימשיכו במתן הגבלות על איזורי הדבקה ספציפיים.

עוד דיווחה גילי כהן ב'כאן 11' כי במהלך הדיון שנערך היום בוועדת השרים לענייני הקורונה בנוגע להחזרתם של איכוני השב"כ, עלתה סוגיית האפליקציה האזרחית 'המגן 2', שמפותחת על ידי משרד המודיעין. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, אמר שתיבחן השאלה האם ניתן לחייב אזרחים או קבוצות מסוימות להוריד את האפליקצייה האזרחית לאיתור מי ששהה בסביבת חולי קורונה. ההערכות הן כי רק הורדה של 60% מהאוכלוסייה תביא ליעילותה של האפליקציה ולצמצום התפשטות הנגיף.

בתוך כך, שר המודיעין אלי כהן הבהיר השבוע כי 'מגן 2' תהיה מוכנה רק "באמצע חודש יולי", אולם יש לתת את הדעת לכך, שגם אם תחול חובה על כל אזרח להוריד את האפליקציה, עדיין ישנה בעיה, כיצד גורמים לאזרחים להפעיל את הבלוטות', שכן, אחרת לא ניתן יהיה לאתר את המיקום והקרבה של אותו אדם לחולים שאומתו.

עוד על פי הדיווח ב'כאן 11', מנכ"לי ארבע קופות החולים דרשו בפגישה עם מנכ"ל משרד הבריאות החדש פרופ' חזי לוי, שהמשרד יאפשר להם להקים בית חולים ביתי ומערך של אשפוזי בית לקראת חורף תשפ"א. הם דורשים ממנו 1,000 מיטות בית כדי למנוע את העומס הצפוי על בתי החולים בחורף הבעל"ט. הם טענו בנוסף כי 30 אלף בדיקות ביום זה לא מספיק, ודורשים להעלות את מספר הבדיקות. 

נזכיר כי על פי נתוני משרד הבריאות, 265 חולים נוספים אובחנו ביממה האחרונה, מה שמעלה את מספר החולים מתחילת המגיפה ל-21,732. עד כה החלימו 15,904 חולים ומספר החולים הפעילים עומד על 5,520. מספר הנפטרים עלה ל-308 ומספר המונשמים עלה ל-29.

במספר הבדיקות נרשם זינוק משמעותי, וביממה האחרונה בוצעו 19,533 בדיקות.

ממשרד החינוך נמסר כי מספרם של החולים בבתי הספר עומד הערב על 860 (מתוך כ-2,300,000 תלמידים ומתוך כ-200,000 עובדי הוראה), וכי 210 מוסדות לימוד נסגרו בשל התפרצות הנגיף בהן (מתוך כ- 5,200 בתי ספר וכ- 20,000 גני ילדים). כמו כן, 21,504 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי.

נזכיר עוד כי הערב החליטה ועדת השרים להסיר את הסגר בטבריה משכונת רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ובן גוריון, ובמקום זאת להותיר את הסגר רק ברחובות זלמן שז"ר, דוד אלעזר ושפע חיים בלבד - אזור המגורים של קהילת צאנז בעיר המכונה טבריה עילית. לצד זאת העיר אלעד כולה תחת סגר וכפי שדיווחנו ראש העיר ישראל פרוש פנה לבג"צ בבקשה למתן צו ביניים. 

כמו כן, היום נרשמה עלייה נוספת במתן הדוחות לאזרחים שלא עטו מסיכה במרחב הציבורי. כשעל פי המשטרה, ביממה האחרונה נרשמו 2,265 דוחות, לעומת 1,951 ביממה שלפני כן. יצוין כי הקנס עדיין עומד על 200 שקלים, עד לכניסה לתוקף של החלטת קבינט הקורונה להעלות את הקנס ל-500 שקלים.

קורונה מכון גרטנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד