י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
העיתונאי שעשה סולחה עם הח"כ

סגר נושם: לייבל'ה עם כל הנייעס של השבוע

מה ענה העצניק לשאלה של לייבלה על הקורונה? תיעוד: הפיוס של יו"ר ועדת הכספים עם הכתב הפוליטי. וגם: הרב הראשי לשעבר שמבלה בחוף הים

סגר נושם: לייבל'ה עם כל הנייעס של השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בתוך הסגר הנושם שהוטל על אלעד ושכונות חרדיות בטבריה, לייבל'ה המשיך לנשום לרווחה, שכן זה מספר שבועות שלייבל'ה מתנהל כרגיל - למעט היכן שנהגו לעטות מסכות. בליל שבת לייבל'ה מתפלל אצל ליטאים עם מסכות ובבוקר אצל חסידים שנהגו שלא לעטות.

בשבת הקרובה לייבל'ה יגיע לשמוע על פרשת 'פרה אדומה' ולכבוד המאורע הוא הצטייד בסיפור המרתק על 'דמא בן נתינה' ופרה אדומה באמצעות המקרנצ'יק של 'מלכות וקסברגר'. כמובן שלייבל'ה החדיר את הסיפור להינדל'ה וילדיו. 

מפה לשם, לייבל'ה גם פגש חברים מאנשי 'הפלג הירושלמי' ושאל אותם איך אתם לומדים כרגיל כמעט מתחילת הזמן ואין אצלכם נדבקים? אחד מהם השיב: "זה פשוט מאוד, אנחנו כבר שמונה שנים בבידוד". 

גם אל השטיבלא'ך במאה שערים נכנס לייבל'ה וחיפש מסכות, עד שמצא יהודי יושב בפינה עטוי מסכה ושאל אותו איך אתה עם מסכה? היהודי, כמשיח לפי תומו, השיב "אני חולה מאומת". ויהי הדבר לפלא. חסיד בעלזא אחר אותו לייבל'ה ראה צועד עם מסכה, הסביר כי צדיקים חביבים עליהם ממונם יותר מגופם והוא לא רוצה לקבל קנס של 500 שקל.  

השבוע לייבל'ה  איחר קצת בהגשת המדור עקב החשיפה המטלטלת של ארי קלמן על יחסי הכוחות באגודת ישראל, לייבל'ה גם רץ לרשת 'ויקטורי' לעשות ביס בחלה לאחר ששמע שהחרם החזיק רק שעתיים והוסר. 

מפה לשם לייבל'ה הגיע השבוע לכנסת ישראל, מיד לאחר שמונו כל העוזרים והדוברים למיניהם בסיעתא דשמיא. תחילה פגש את הוותיק בכנסת יעקב מורגנבסר של גפני, השני יהודה רוסט הגוראי של אשר והשלישי חיים פרידלנדר של פינדרוס. שלושתם מונו על תקן מקצועי לשרת את הציבור נאמנה. 

בהמשך הבחין לייבל'ה בשיחה לא שגרתית במסדרון הכנסת; ארי קלמן כתבנו הפוליטי החרוץ והמסור נצפה מסתודד עם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. לייבל'ה יודע לספר כי מדובר בתיעוד נדיר, שכן גפני כעס במשך שנה על קלמן שכנראה עשה את עבודתו כמו שצריך וכעת אחרי שנה השניים התפייסו. 

והחגיגה של השבוע הייתה כניסתו סוף סוף של יצחק פינדרוס הבולדוזר, שיחד עם בואו, הביא ישר את תמונת מורו ורבו הרב זילברמן ללשכה, לצד הקינוחים שהכינה רעייתו של מוישי מילר, כמיטב מעשי משפחת ברונר. 

מי שעוד נצפה בלשכה, הוא היועץ אבי גרינצייג, שבמסגרת היותו יועץ תקשורת, ייעץ גם לח"כ פינדרוס. לייבל'ה ראה את מוישי רבר מאלעד, שסוף סוף הגיע למנוחה והנחלה, וגם בתוך הסגר על אלעד הצליח להגיע לכנסת.

ומי שעוד נכנס, הוא אליהו ברוכי, שהגיע מרוגש כולו עם כל הבולדוזרים של 'דגל התורה'. לייבל'ה נהנה מההשבעה של ברוכי ויודע לספר שהח"כ הנבחר ברוכי משמש כבעל קורא קבוע בבית מדרשו של הפוסק הגרב"צ קוק בפתח תקווה וקולו נשמע ברמה. 

גם הרב יחיאל מנדלסון, מנהל הסמינר הידוע, התגנב לכנסת והגיע מלווה במוישי זלושינסקי של גפני, בכדי לדאוג לסמינרים. 

והכוכב של הכנסת בימי שני הוא אלי ביתאן, שלאחר שסיקר את סאטמר מכל הכיוונים, הגיע לבדוק מה קורה בגזרת גור ברחוב ירמיהו. ביתאן ישב לשיחה ממושכת עם הדובר של יעקב אשר יהודה רוסט ושמע ממנו כי כעת הוא עסוק בוועדת החוקה. 

והכוכב של הטוויטר שכבר לייבל'ה לא זוכר מה שמו השני, הלא הוא יצחק פילטר פלדמן, נצפה בכנסת נותן שיחת מוסר לעוזרים לחברי הכנסת בש"ס ומסביר להם את צורת העבודה כמו שצריך.

ועוד פגישה שלייבל'ה לא פספס היא של ראש העיר קרית גת, אבירם דהרי, במשרד השיכון. לייבל'ה ראה את המנכ"ל הנכנס יאיר פינס יושב בראש השולחן וזו ההזדמנות לברך אותו על כניסתו לתפקיד, הברכה אחת גם לאביו, איש מפתח תקווה, החסיד ר' מאיר, שדואג לבנו כל העת. לייבל'ה שמע שהמנכ"ל החדש עשה סדר במשרד השיכון בסידור החדרים והקומות. 

ואפרופו בבצ'יק, שגם נראה במפגש השבוע, לייבל'ה ראה אותו במסדרונות עם השר לשעבר נפתלי בנט, שפעם היה ציר חזק עם ליצמן בתקופות הטובות. 

לייבל'ה גם מצא זמן השבוע להסתובב קצת בערי הארץ; את הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר הוא פגש פעמיים: פעם ראשונה בחוף הים ביום שישי, אך התמונות כמובן נשארו אצל לייבל'ה, וגם ביום רביעי הוא פגש את הרב ברכישת מחזורים בממלכת העור ברחוב קוטלר כשהוא עטוי מסכה. לייבל'ה הנציח.

 

משם הגיע לייבל'ה למסעדת שטיסל החדשה בבני ברק, וראה את ברנשטיין, הצמוד של מאיר רובינשטיין, עם העסקן ממרכז חסידי ויז'ניץ, שלמה וייס. השניים נצפו סועדים את ליבם, ואת לייבל'ה מעניין איזה שיתוף פעולה יצרו השנים.

ומבני ברק לייבל'ה נסע לירושלים לבקר בטרקלין המפואר - G&G - הלבשה חסידית ברחוב יחזקאל, במקום ראה לייבל'ה את הבעל מנגן הגדול ובעל הרגש הרה"ח ר' ירמיה דמן מתחדש בבעקיטשע חדש ונוצץ.

עונת הרישום בשיאה השבוע בשעות הערב נצפו בכיר הרשמים איציק לונטל בתיאום ותדרוך על הרישום בעולם הישיבות עם אלי גולדמן מנאמני בית הגר"ד לנדו וממקורבי הגר"ב סולובייצ'יק.

ולייבל'ה השתתף השבוע בשבע ברכות לאיש ר' ישעיה'לה בן ר' משה הבחור החשוב שרגי לוין נצפו ר' אברהם ישעיהו פרובר ראש ישיבת היכל שמואל ולבנון הרשם של ישיבת סילבר מפרגנים לאורי זלזניק על הרישום שכמעט עשה לישיבת מירפלד.

ואפרופו זלזניק, לייבל'ה תהה השבוע האם יש מישהו שנכנס לנעלים הגדולות של הרשם אורי זלזניק? בסרטון שהגיע לידי לייבל'ה נראה אורי זלזניק דואג לפרגן לאחד מבכירי הרשמים משה חמד מי שמנהל  את הרישום המוצלח שלך ישיבת בית מדרש גבוה פינקל.

החסיד פרופ' סורקין מנהל טיפול נמרץ בביה"ח 'מעייני הישועה' ראה לייבל'ה בלחיים לרגל ג' תמוז עם ראשי 'רפואה וחיים' היועץ הרפואי הרב שטרן והמנכ"ל הרב ברוך הימל.

את החסידים של צ'רידי שלא מפסיקים לעבוד גם בימים אלו, ראה לייבל'ה השבוע; מיילך קליין (ויז'ניץ) ואהרלה לוינגר (בעלזא) ניצלו את הפסקת הסיגריה לאחר הפגישה השבועית והחליפו חוויות על קמפיין מכנובקא בעלזא שחצה את רף מיליון ש"ח. מי שלא נתפס בתמונה, הוא חיים ולצר, המכונה 'הנסיך', שבחר להישאר תחת קורת הגג של המזגן ולא לצאת לשמש הקופחת.

 

ואת המפיק אייזק שטיין - שחקים הפקות, ראינו השבוע כשהוא מלווה את כ"ק האדמו"ר מספינקא בעת שהגיע להשתתף בשמחת הבר מצוה לבנו של רבם של חסידי ספינקא בירושלים שנערכה השבוע בהשתתפות אדמו"רים ורבנים.

לאחר שהסתיים נגיף הקורונה בארה"ב, החלו הישראלים לנהור למקום, אחד מהם הוא העסקן נתן וולס מתולדות אהרן, שחרש את ברוקלין ורגע לפני חזרתו לארץ הוא נלכד בעדשה של שליחי לייבל'ה. וולס יגיע לארץ וייתן 14 יום בבידוד כמו שצריך. 

גם את העסקן קליין מהכנסת אורחים בעלזא, ראה לייבל'ה במעמד לחיים בבית המדרש בעלזא שמח וטוב לב. 

הצלמים בארה"ב; לייבל'ה ראה השבוע את הצלם ארי ק., מצלם בעזרת נשים בחצר חסידות באבוב לרגל היארצייט של האדמו"ר רבי שלמה מבאבוב הראשון, בגלל הקורונה לא היו נשים כך שארי יכל לצלם חופשי. 

את הצלם אברומי ברגר שלא מפסיק לספק חומרים גם מברוקלין ראה בלוויה של הרה"צ אב"ד דברי אמונה זצ"ל, מתעד ומנציח את כל הרגעים. 

ובמעבר חד לארץ, לייבל'ה ראה את הצלם הצעיר דוד קשת ברגע של מנוחה בשיא העבודה בצרכניית ויז'ניץ בבני ברק שזה גם בין בקשה לבקשה של למה הורדת עוקב מהטוויטר.

ברכת מזל טוב לשר השיכון יעקב ליצמן, לרגל שמחת נישואי נכדו, בן לבנו ישראל מבית שמש. האירוע הערב לפי ההנחיות באולמי 'אחוזת פרידמן' באשדוד.

ברכת מזל טוב למאיר רובינשטיין ראש העיר ביתר, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה. בשמחה עצמה ראה את הראיס בודק חום לדובר, וגם סגן השר פרוש התפעל מהעיצובים. 

ברכת מזל טוב למחותנים מנדי שוורץ, חבר מועצת העיר ביתר ולמחותנו חיים אורי ברים, לרגל הולדת הנכד הבכור המשותף.

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מצאנז ר' אברהם דייטש לרגל שמחת הברית לנכדו שנערכה לראשונה ללא נוכחות האדמו"ר. 

ברכת מזל טוב לר' משה לבין, משב"ק האדמו"ר מוי'זניץ, לרגל נישואי בתו. האירוע הערב באולם שמחת 'ישועות משה' ויז'ניץ בב"ב.

בתוך כך, השבוע נערכה ברית לבן הצלם האגדי בחצר יהושע פרוכטר. הרבי מויז'ניץ כובד בסנדקאות ולייבל'ה הגיע לשמחה. 

ברכת מזל טוב לשלמה זכריה קוסטליץ, חבר מועצת העיר ב"ב ומנכ"ל ארגון 'למענכם', לרגל אירוסי בנו הבחור ישעיה בונם, מתלמידי ישיבת עמלה של תורה.

ברכת מזל טוב לשאול לנדא מעסקני חסידות פיטסבורג באשדוד לרגל בר המצווה לבנו, לרגל השמחה השיג לנדא מקל כפתרון לברכת מזל טוב לחתן. 

ברכת מזל טוב לר' פנחס פאמפ, מהכנסת אורחים דינוב בפולין, לרגל אירוסי בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב להלל כהן, מעסקני חסידות ברסלב באוקראינה, לרגל אירוסי בנו בכורו נחמן שמואל, מתלמידי ישיבת אורייתא. האירוסין הועברו מישראל לקייב בזום. 

ברכת ברכת מזל טוב לאפרים זילברברג מנכ"ל חברת ההפקות "אפקט", לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לנפתלי שטיצר מעסקני ברסלב בישראל, לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה.

באירוסין השבוע להויז בחור השני של האדמו"ר מבעלזא, החתן זרח גראס, נכד המקובל הגאון רבי ראובן גראס, מראשי ישיבת המקובלים שער השמים, מי שהגיע לשמחה היה גאב"ד אנטוורפן הגר"א שיף. 

ללייבל'ה נודע, כי יודל'ה גרינוולד, ההויז בחור הראשון, היה צריך להתחתן במונטריאול השבוע והחתונה נדחתה לאלול בגלל המצב. הוא יישאר לחתונה של נכד הרבי מבעלזא חיים מאיר רוקח שתיערך בקרוב. 

והויז בחור נוסף שהתארס, הוא דוד סטאריק, ההויז בחור של האדמו"ר מתולדות אהרן, לרגל אירוסיו אמש בשעה טובה.

ויש עוד אחד, יוסף בינדר, ההויז בחור של האדמו"ר מווערדאן זצ"ל, לרגל אירוסיו בשעה טובה.

וזה גם לא נגמר, מזל טוב לשמואל וייסמן ההויז בחור של האדמו"ר מאלכסנדר ומתלמידי ישיבת אלכסנדר, לרגל אירוסיו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן משה נתנאל אוסטרליץ, לרגל הולדת הבת הגדולה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לצייר מוטי הלר, לרגל אירוסי בנו הבכור מנדי הגיטריסט, מתלמידי כולל עמלים בתורה.

ברכת מזל טוב לר' וולף שטרול, משב"ק האדמו"ר מלעלוב ניקלשבורג, לרגל אירוסי הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למעבד המוזיקה בני לאופר, לרגל אירוסיו בשעה טובה, ולאביו משה מוותיקי המוסיקה.

ברכת מזל טוב לצלם של המגזין 'די וואך', חיים שמואל סאלניסקי, לרגל נישואיו בשעה טובה.

לייבל'ה מסיים בתנחומים כנים לצלם דוד הערש ויינגרטן, המכונה "ד.ה.כרם" ממגזין 'די וואך' מארה"ב, על פטירת אמו ע"ה.

 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד