י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חיים ישראל כבר מצחצח מיתרים

צפו: הצצה לחיי הקהילה היהודית בדובאי

הקהילה היהודית בדובאי שמקיימת אורח חיים דתי בהסתר, החלה בחודשים להיפתח יותר ללא חשש ומורא. בראיון זום לכתב כאן 11, מספר אחד ממנהיגי הקהילה כי הוא הוא מרגיש בן בית בארמון וכי "מעולם לא הרגשנו עוינות"

צפו: הצצה לחיי הקהילה היהודית בדובאי
שחיטה, אילוסטרציה צילום: צילום מסך

אחרי הדיווחים על פתיחת תלמוד תורה בדובאי, הקהילה נפתחת עוד יותר לעיני התקשורת הזרה.

ב'כאן 11' פורסמה אמש (רביעי) כתבה המספקת הצצה נדירה לחיי הקהילה היהודית באיחוד האמירויות. תיעודים מיוחדים מחיי הקהילה היהודית בדובאי. שיחה עם סולי וולף, אחד מראשי הקהילה היהודית שנמצא שם כבר 18 שנה, וגם על הזמרים הישראלים שמחכים ליום שיהיה אפשר להגיע ולהופיע.

צפו בכתבה המלאה:

אחד מהם, ענק הזמר המזרחי חיים ישראל, כבר פרסם קליפ, בו הוא מברך את שליטי האמירויות ובשיחה עם רועי קייס מ'כאן 11', הוא מכין את הגרון לקראת הופעה בבורג' ח'ליפה.

כארבעים וחמישה ילדים לומדים בתלמוד תורה חדש שנפתח בדובאי. הילדים הם למשפחות יהודיות שהגיעו למקום ומתגוררים שם באופן קבוע. וזאת לאחר שדובאי הפכה למסבירת פנים ליהודים שמגיעים למקום כדי לעשות עסקים.

הילדים עם כיפות מיוחדות עם המילים 'תלמוד תורה דובאי' בשפה האנגלית רקומות על הכיפה, במקום מתוכנן להיבנות מקווה טהרה, ושחיטה יהודית מתקיימת במקום מזה תקופה, אך בשר בקר הקהילה מייבאת מחו"ל, בית כנסת כבר קיים במקום מזה שנים, אך הוא פעיל בעיקר בשבתות וחגים.

ראש הקהילה היהודית בדובאי, מר סולי וולף ‎אומר ל'כאן 11' כי "יש פוטנציאל רב לשיתוף פעולה בין ישראל לאמירויות בתחומים שונים". הוא משבח את סיוע השלטונות לקהילה היהודית בשגרה ובחגים, ומציין כי ישנם כ-1500 יהודים באמירויות, ומזמין את כולם לבקר.

שחיטה כשרה דובאי חיים ישראל קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד