י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נאזק בניגוד לחוק

הח"כ החרדי הפתיע ושחרר את העצור מאזיקים

חבר הכנסת משה ארבל הופתע לגלות באחד הדיונים בביהמ"ש כי העצור נאזק ברגליו בניגוד לחוק • בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר ארבל: "בביקור פתע שקיימתי בביהמ"ש מצאתי שוב הפרה לחוק סדר הדין הפלילי ושל פסיקת בג"צ"

הח"כ החרדי הפתיע ושחרר את העצור מאזיקים
משה ארבל בהיכל ביהמ"ש צילום: פלאש 90

חבר הכנסת משה ארבל, שהגיע אמש (רביעי) לביקורת באחד הדיונים בבית משפט השלום בפתח תקווה, הופתע לגלות כי העצור שהובא לאולם בית המשפט נאזק ברגליו על ידי אנשי שירות בתי הסוהר בניגוד לחוק, ובניגוד להחלטת בג"ץ בנושא.

ארבל, שמשמש בכובעו השני גם כעורך דין, הפנה את תשומת ליבו של השופט ארז מלמד לנושא, וזה הורה לשב"ס לתת הסברים מדוע העצור נאזק בניגוד לחוק.

על פי הפרוטוקול מהדיון בבית המשפט שהגיע ל'בחדרי חרדים', במהלך דין ודברים בין באי המשפט פנה חבר הכנסת ארבל לשופט: "אני לא קשור לתיק, אך אני עושה ביקורי פתע בבתי המשפט. וממה שאני רואה המשיב אזוק ברגלו.

כאן השופט משיב לארבל: "בית המשפט פנה לנציגת שב"ס ושאל מדוע חרף החלטת בג"ץ שב"ס לא עדכן את בית המשפט בכך שהמשיב אזוק ברגלו.

נציגת שב"ס השיבה לשופט כי היא מבקשת לזמן את אחראי מתקן הכליאה לאולם בית המשפט.

בהחלטתו כותב השופט כי הוא מפנה את שירות בתי הסוהר להחלטת בית המשפט העליון, שניתנה בעבר, ואוסרת לאזוק עצור ברגליו בזמן שמובא לבית המשפט. "בהתאם לכך", כותב השופט בהחלטתו, "בית המשפט מורה לשב"ס להסיר לאלתר את האזיקים מרגליו של המשיב".

מי שפרסם את הסיפור לראשונה, הוא העיתונאי ג'וש בריינר מעיתון הארץ. בריינר שהופתע מפעילותו של ארבל כתב בחשבון הטוויטר: "וואו. ח"כ משה ארבל מש"ס החליט להגיע במפתיע אתמול לדיון מעצר בביהמ"ש בפ"ת. ראה את הנאשם כבול באזיקים, בניגוד לפסיקה. העיר לשופט: "אני לא קשור לתיק, למה העצור אזוק ברגליו". בום. הלם. השופט ארז מלמד דורש תשובות. שב"ס נבוכים. "היה בלבול בלה בלה". האזיק מוסר". "כן ירבו ארבלים בישראל", הוסיף בריינר.

ח"כ משה ארבל אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': ״בביקור פתע שקיימתי באולם ביהמ״ש מצאתי שוב הפרה של סעיף 9א לחוק סדר הדין הפלילי ושל פסיקת בג״צ. פניתי לשופט ובעקבות כך ניתנה החלטה שיפוטית להסיר לאלתר את האזיקים. בכוונתי להמשיך ולעקוב אחר הנושא הנוגע בליבת זכויות האדם באשר הוא אדם״.

משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד