ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הוסר החרם

סערת רשת 'ויקטורי' והילדים החרדים: האיום בתביעה וההתנצלות

שעות לאחר שאוימו בתביעה על ידי עורך דין, בנוסף לחרם צרכני עליו המליץ ח"כ משה גפני, חייג מנכ"ל רשת 'ויקטורי' לגפני והתנצל על האפלייה • כל הפרטים שהביאו לסיום הסאגה תוך שעות ספורות

סערת רשת 'ויקטורי' והילדים החרדים: האיום בתביעה וההתנצלות
חרדים בקניות צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר שברשת המזון 'ויקטורי', הוציאו אמש (רביעי) הודעת תפוצה מזעזעת שכללה התבטאות קשה נגד הציבור החרדי, עוה"ד צביאל מוסקוביץ', ממשרד עורכי הדין שוורץ את מוסקוביץ' ושות', שיגר הבוקר (חמישי) מכתב התראה חריף לפני הגשת תביעה למנכ"ל רשת 'ויקטורי' ובעליה, מר אייל רביד, ובו דרישה חד-משמעית להבהיר את פשר ההנחיה שניתנה ולהוקיע אותה. 

אולם בינתיים, לאחר שח"כ משה גפני קרא לציבור להחרים את הרשת בעקבות אפליית החרדים, מנכ"ל רשת 'ויקטורי' אייל רביד שוחח עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני והתנצל בפניו על ההתבטאות נגד הציבור החרדי. מנכ"ל הרשת אף ביקש להעביר לכלל הציבור באמצעות ח"כ גפני את התנצלותו הכנה ועל הבטחתו שדברים כאלו לא יקרו שוב.

בעתירת עוה"ד מוסקוביץ', המשתייך לחברה החרדית בעצמו נכתב כי "מדובר בהנחיה מקוממת, שאם יש לה בסיס, גובלת בהתנהגות גזענית על גבול האנטישמית שאינה מקובלת, וכולי תקווה שאין לה כל אחיזה במציאות". לדבריו, הוא הוציא את המכתב מפני שנכון לשעת הוצאת המכתב לא נמסרה כל הכחשה או גינוי למפורסם.

"בתור לקוחות ומייצגים לקוחות רבים של חברתכם הנמנים על המגזר החרדי, אנו מבקשים כי תוצא הנחיה מבהירה באמצעי התקשורת ולעובדי החברה כי אין כל שחר להנחיה שניתנה", כותב עו"ד מוסקוביץ' ומזהיר כי הוא עתיד לבדוק באמצעים המצויים ברשותו האם עובדי הרשת צייתו להנחיה המקוממת. לדבריו, הוא שוקל נקיטת הליכים משפטיים נגד  הגורם שנתן את ההנחיה - ככל שניתנה.

"במידה ומכתבי זה לא יזכה להתייחסות הראויה, וככל שלא יוסדר הנושא בכוונתי לפעול בכל דרך חוקית להוקעה ולמניעת התנהלות מדירה ואסורה זאת, בין היתר בהליכי תובענה ייצוגית, על כל המשתמע מכך, וכל הוצאות ההליך, לרבות שכ"ט עו"ד, אשר יתווספו לכך יחולו עליכם במלואם" מזהיר עו"ד מוסקוביץ במכתבו.

עו"ד מוסקוביץ מסיים את מכתבו בדרישה חד משמעית: "הנכם מתבקשים באמצעות הח"מ להגיב לפנייתנו זאת, וזאת לא יאוחר מתום 7 ימים מקבלת מכתבי זה. התראה נוספת לא תישלח!". ממשרדו נמסר כי עד לרגע זה לא הגיעה תשובה למכתב זה מטעם רשת 'ויקטורי'.

כזכור, רשת המזון יצאה בימים האחרונים בקמפיין מיוחד לאור משבר הקורונה, במסגרתו מציעה הרשת ללקוחותיה לחם או חלה לשבת בשקל אחד. המבצע הושק היום ואתמול נשלחה הודעה תפוצה המפרטת את פרטי המבצע לטובת העובדים. 

באחד מהסעיפים, מופיע תנאי שברשת לא פרסמו לציבור הרחב ולפיו נאסר על העובדים למכור את המוצרים שבמבצע לילדים. הנימוק הרשמי על פי ההודעה: "החרדים ישלחו גדודי ילדים, לא מאושר".

העובד ששוחח עם אתר N12 בעילום שם, אמר: "קיבלתי את זה בתור הנחיה בקבוצה שלנו. זו הודעת תפוצה ברשת, לכל הסניפים שעוברת דרך כל המנהלים. ראיתי את זה והזדעזעתי. יש לנו ברשת לא מעט סניפים שמשרתים אזורים שגרים בהם חרדים, הם לקוחות שלנו".

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, מסר בתגובה לפרסום: "אין אישור מכירה לילדים אלא רק למבוגרים ולא משנה מאיזה זרם הם. דתיים ושאינם כאחד. עלינו להקפיד כי כל משפחה הזקוקה ללחם תקבל ולא יהיה מצב של אגירה. מדובר במתן דוגמא לא מוצלחת של עובד החברה והנושא הובהר, טופל ותווך לכל עובדי החברה".

בעקבות המקרה, חבר הכנסת משה גפני קורא להחרים את רשת ויקטורי עד שתחזור בה מההנחיה הפוגענית: "לא נעבור לסדר היום. זה פרי ההסתה הנובע מעלילת דם על החרדים בנושא הקורונה. אני קורא לציבור שלא לרכוש ברשת ויקטורי עד שתתנצל על המעשה".

כאמור מנכ"ל הרשת התנצל בפני ח"כ משה גפני, ובעקבות כך ביקש האחרון מהציבור הרחב לבטל את החרם הצרכני מרשת 'ויקטורי' בשל התנצלותם הכנה.

רשת ויקטורי שנאת חרדים תביעה ייצוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד