י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הטיפ המוצלח

כך תצליחי להתגבר; מבלי להכניס עוד קשקוש לפה

כאשר אנו מעמיסות על גופנו מאכלים רבים עם הרבה סוכר או סתם כאלה שמשמינים, הדבר מכביד מאוד על מערכות הלב, הקיבה, הכבד והכליות, והם מגיעים למצב של עומסי מזון כבדים • מה ניתן לעשות? וכיצד תצליחי להתגבר על הרצון להכניס עוד משהו לפה.

כך תצליחי להתגבר; מבלי להכניס עוד קשקוש לפה
שוקולדים צילום: pixabay

אני רוצה לשתף אתכן הקוראות בתובנה שהייתה לי ביום בהיר אחד בו חשתי שהמחשב שלי נעשה איטי יותר ויותר. טכנאי מחשב שנקרא לפתור את בעיית איטיות המחשב- איבחן שתיבת המייל הייתה עמוסה עם מיילים רבים וחלקם מיילים כבדי משקל שתקעו שוב ושוב את המערכת.

לאחר טיפול בתיבת המייל, מחיקה והגדרות חדשות למספר המיילים האפשריים – העניין סודר, וברוך ה' אין להשוות את מהירות התגובה של המחשב לזו שהייתה.

ממקרה זה הייתה לי תובנה שניתן להמשיל את המחשב במובן מסוים לגוף שלנו. אם אנחנו מכניסות לגוף את מה שטעים ומענג. ומתפתות למה שערב בפה למשך מספר דקות ואיננו מתחשבות די בהשלכות של מאכלים מתוקים או כמויות מזון מרובות,

הרי שלמעשה אנו מעמיסות על הגוף חומרים ללא התחשבות! לגוף קשה עם זה כמו שתיבת המייל הייתה עמוסה והתקשתה כך לתפקד.

נשים רבות אינן חושבות, ובמיוחד לא מרגישות את מה שקורה בתוך הגוף – לא מתחשבות בלבלב שמקבל מלמעלה 'מכת' סוכר, שהיא עוצמה בגודל של 'פצצת' סוכר. הוא עובד קשה ונאלץ לטפל ברמת הסוכר הגבוהה בדם מחוסר ברירה, וזאת כדי לאפשר לגוף לתפקד בצורה תקינה.

נשים רבות אינן חושבות וכלל אינן מתחשבות במערכות הלב, הקיבה, כלי הדם, הכבד והכליות שמתפקדים תחת עומסי מזון כבדים, ארוחות לא מסודרות או עתירות קלוריות, חוסר אספקה של מים, מינרלים וויטמינים וכדו'

אנו רואות שכתוב בקיצור שולחן ערוך בסימן מ"ב, הלכות סעודה. סעיף א' נאמר: "העיכול הטוב הוא אם המאכל אינו רב, ושיהא קל להתעכל, שאם אכל האדם הרבה והאצטומכא (הקיבה) מלא, אז קשה העיכול…"

ולכן האדם אשר רוצה לשמור על בריאות גופו, צריך ליזהר שלא לאכול רק בשיעור בינוני לפי מזג גופו, לא מעט ולא כל שובעו… והוא ששלמה אמר בחוכמתו: "שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו" כלומר שומר פיו מלאכול מאכל רע, או מלשבוע".

דומני שאם נקדיש דקת מחשבה, סתם כך במשך היום, עם סיומה של ארוחה בה הגענו לנקודת השובע או בשעת פיתוי של מאכל עתיר קלוריות ונהרהר: "מה קורה עם האוכל שנכנס לגוף???" "עם אילו אתגרים קשים ובלתי פוסקים גופינו נאלץ להתמודד-עם כניסת המזון לאחר שירד בבית הבליעה?"

אם נפנים ונתחשב אולי הדבר ימנע מאיתנו להנחית עליו דברים מזיקים, כבדים או רבים מדי. זה לא קל, ובתחילה לא יהיה אוטומטי, אבל עם הזמן נתרגל בס"ד לחשוב פעמיים לפני כל טעימה ושתיה שאינה מקדמת בריאות והרזיה, כי כולנו יודעות כמובן עד כמה שזה תלוי בהשתדלות שלנו, לתפקד במיטבנו עד מאה ועשרים שנה.

בקלילות, רעננות ובריאות איתנה!

זהבה רוז, מאמנת ומנחה לאורח חיים בריא ושחרור מאכילה רגשית ומלחצים.

 

 

דיאטה השמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד