ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מתיחות בדרום

רקטות נורו במהלך השבת; צה"ל תקף

מתיחות בדרום: ברקע האיומים מצד הארגונים הפלסטינים, לקראת אפשרות של סיפוח ברחבי יהודה ושומרון, במהלך השבת נורו שתי רקטות משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל • צה"ל תקף בתגובה ייעדי טרור ברצועה

רקטות נורו במהלך השבת; צה"ל תקף
שיגור רקטות מרצועת עזה צילום: Hassan Jedi/Flash90

בסביבות השעה 21:30 בליל שבת, נשמעו אזעקות צבע אדום בעיר שדרות ובמספר יישובים בעוטף עזה. זמן קצר לאחר מכן אישר צה"ל כי זוהו שני שיגורים לשטח ישראל. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים בעקבות השיגורים.

מאוחר יותר מסר צה"ל כי מטוסי קרב של תקפו יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה. במהלך התקיפה הותקפה סדנה לייצור רקטות ותשתיות לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. תקיפת יעדים אלו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס.
 
מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

כזכור, דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה הזהיר ביום חמישי האחרון את ישראל כי במידה וישראל תספח את יו"ש הם יראו בכך כ"הכרזת מלחמה".

"אני מודיע למנהיגי לישראל כי לא נתעייף במשא ומתן. יש אפשרויות התנגדות רבות , כך שהמחירים שתשלם ישראל יהיו חסרי תקדים. אנחנו שוקלים להגדיר את ההחלטה לספח את הגדה המערבית ואת בקעת הירדן כהכרזת מלחמה על עמנו", אמר אבו עוביידה במסגרת הצהרה מיוחדת שנשא ברצועת עזה.

אבו עוביידה התייחס גם לסוגיית חילופי השבויים ואמר כי "אנו מתחייבים בפני משפחות הגיבורים שלנו כי המטרה לעשות עסקת חילופי אסירים חדשה עם ישראל לא נעלמה מסדר העדיפויות שלנו, ואנחנו מזכירים לישראל כי עסקה לא תתבצע בלי שחרור המחבלים הבכירים".

שר המודיעין אלי כהן התייחס לאיומים ואמר "לא נירא ולא נירתע, את הריבונות על שטחי אבותינו נחיל על אפו וחמתו של החמאס, שיודע שמי ששילם את המחיר על הרפתקאות החמאס הם הפלסטינים בעזה שחיים בעוני מחפיר".

נזכיר, כי במהלך עצרת של תנועת פת"ח נגד התכנית שהתקיימה ביריחו, צוטט שליח השלום של האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב בכלי תקשורת פלשתיניים באומרו כי "מהלך הסיפוח הוא נגד החוק הבינלאומי ויהרוס את החלום הפלשתיני להקמת מדינה. אנחנו כאן רק למען השלום. הקהילה הבינלאומית תעמוד נגד כל צעד ישראלי חד צדדי".

רקטות תקיפת צהל צבע אדום אזעקת צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד