י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מי הדליף את התוכנה?

בעקבות חשיפת 'בחדרי': בכירים ב'אגודה' דורשים לבצע פוליגרף

המספרים שנשמרו בחשאיות ונחשפו ב'בחדרי חרדים' לא הותירו מקום לספק מי יותר גדול ב'אגודת ישראל' • אלא שלאחר הפרסום פרצה סערה גדולה בדבר זהות המדליף - כעת גורמים במפלגה דורשים פוליגרף • ומה אומרים אנשי המספרים של 'דגל התורה' • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים 

בעקבות חשיפת 'בחדרי': בכירים ב'אגודה' דורשים לבצע פוליגרף
חברי הכנסת של אגודת ישראל צילום: משה גולדשטיין

הרוחות בסייעה החסידית סוערות מאז חשיפת הנתונים הפנימיים בחלוקת החסידויות בתוך אגודת ישראל, בכירים במפלגה, שהופתעו לגלות את המספרים החשאיים מקבלים ביטוי פומבי, דורשים כעת בדיקת פוליגרף לאתר את זהות המדליף.

מדובר בתוכנה שהוקמה ערב הבחירות לכנסת ה-21 והורכבה על בסיס הנתונים של מועצת הקהילות. התוכנה נועדה לעודד את היציאה להצבעה בקהילות החסידויות לאחר ההפסד הצורב בבחירות המוניציפליות.

בזמן מערכת הבחירות אושרה הגישה לאתר למספר אנשים מצומצם מאוד, כאשר לראשי המטות המרכזיים ניתנה גישה רק לחלקים ממסד הנתונים. באגודת ישראל חששו מפרסום הנתונים וחשיפתם, משום נפיצותם - שעשויה להביא למחלוקת עזה על יחסי הכוחות.

כעת, עם החשיפה הגדולה בליל שישי ב'בחדרי חרדים', הקרבות עלו שלב ובאגודת ישראל מנסים לאתר את זהות המדליף. לצרוך כך דורשים מספר בכירים בחסידויות השונות לערוך בדיקה במכונת אמת, ולבחון את הגורמים שקיבלו אישור למערכת - האם הדליפו את הנתונים שפורסמו ב'בחדרי חרדים'.

מאז פורסמו המספרים ב'בחדרי חרדים' הרוחות והטונים באגודת ישראל עלו, האשמות הדדיות על זהות המדליף, וכן האשמות כי הנתונים באגודת ישראל סולפו ואינם מדויקים.

גורמים בחסידות בעלזא טוענים כי בבחירות סבב ג' הם הביאו למעלה מ-12 אלף קולות, זאת במטרה להגדיל את הפער מול ויז'ניץ במלחמה על המקום השלישי. הנתונים שפרסמנו הינם מבחירות 2019 מועד ב'. 

בנוסף, לראשונה מזה תקופה ארוכה הרוחות בין חסידות גור לשלומי אמונים עלו על סדר היום והיו לשיח גם בקרב הנציגים הפוליטיים ברחבי הארץ.

לא רק בתוך אגודת ישראל, הזעם העלה גם את הטונים בסיעת האחות דגל התורה שם טוענים כי המספרים אינם הגיוניים, שכן לטענת אנשי המספרים בדגל התורה, דגל מונה כ-145,000 קולות ואגודת ישראל בדוחק רק 90,000 קולות. למרות שבנתון הסופי שנחשף זה עומד על 135,934.

בכירים בדגל התורה הזכירו כי במידה והחוק להורדת אחוז החסימה יעבור ודגל התורה תחליט להתמודד בנפרד, ההערכה כי דגל התורה תקבל בין חמישה לשישה מנדטים ואילו אגודת ישראל תזכה בין 3 או לכל היותר ארבעה מנדטים. 

מנגד, באגודת ישראל דוחים את הטענות מצד דגל ואומרים: "למרות שבירושלים לדגל יש יותר, אך בארץ כולה אגודה מובילה עם למעלה מ 145000 קולות של מצביעים רשומים ועוד הרבה שאינם רשומים ברשימותינו, לאגודה אין חשש כלל מהליכה בנפרד".

כאן ב'בחדרי חרדים' נמשיך לעקוב

אגודת ישראל מועצת הקהילות בדיקת פוליגרף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד