י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עזיבה המונית

כך המקום הפופולרי התרוקן מלקוחותיו הלבנים

מקום בילוי ספרדי שהפך לפופולרי בקרב עובדים זרים אפריקאים - גרם למקומיים הלבנים להתרחק מהמקום. "אנשים אמרו לי שזה רע למקום" סיפרה מנהלת המקום

כך המקום הפופולרי התרוקן מלקוחותיו הלבנים
אריתראים בישראל. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעלים של מקום בילוי המכונה Racó de la Vero וממוקם בכפר הקטאלוני של אלקרס בספרד, מתמודד עם לקוחות שעזבו לאחר שהמקום הפך ל"בר אפריקאי".

"כשהאנשים השחורים הגיעו, האנשים הלבנים עזבו", אמרה הבעלים של המקום, ורוניקה, בתוכנית רדיו מקומית. "אפילו החברים שלי הלכו משם; הם אמרו לי שזה רע".

ורוניקה מספרת שאיש מעולם לא אמר לה בפניה כי "האווירה במקום גורמת להם לאי נוחות", אך היא שמעה תלונות על כך שיש "הרבה אנשים שחורים" במקום, ועל כך שהם משתמשים בכל השולחנות בחוץ באזור הישיבה".

"פעם הופיעו בני זוג עם ילד ומכיוון שכל השולחנות בחוץ היו תפוסים, הם ביקשו ממני להקים גבר שחור כדי שיוותר על השולחן שלו כדי שהן יוכלו להתיישב. כאילו שאין [לעובדים האפריקאים] אותה זכות לשבת שם כמו כל אחד אחר! ", סיפרה. בני הזוג, שהיו אורחים קבועים בסופי שבוע, לא חזרו יותר למקום.

במהלך החודשים האחרונים הלקוחות של המקום הם ממדינות מאלי, סנגל, מרוקו, גינאה, אלג'יריה, וקונגו. והם נמצאים בספרד כעובדים זרים.

"בזכות עבודתם השווקים לעולם אינם חסרים בפירות. ועם זאת, רבים מהעובדים הללו חיים בתנאים אומללים, בצריפים, בפארק התעשייה של העיר, או אפילו ברחוב. זה קורה כבר שנים, אך כעת, עם משבר הבריאות, עלה היקף הבעיה", סיפרה ורוניקה.

"הטיפול בעובדים הוא מאוד לא הוגן, הם עובדים, הם לא רוצים דברים בחינם. כל מה שצריך זה קצת אנושיות, לא יותר מזה".

ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד