י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נדבק בנגיף ההרפס

לאחר ברית המילה: הפעוט החרדי במצב קשה

פעוט חרדי מאושפז בבית החולים בני ציון בחיפה לאחר שככל הנראה נדבק בנגיף ההרפס. החשד - נדבק במהלך ברית המילה. מנהל מחלקת הילדים בבית החולים: "הטיפול האנטי ויראלי שקיבל מטרתו להשמיד את הנגיף במוח"

לאחר ברית המילה: הפעוט החרדי במצב קשה
פלאש 90

פעוט חרדי בן שלושה שבועות, הובהל למרכז הרפואי בני ציון בחיפה במצב קשה, לאחר שככל הנראה נדבק בוירוס ההרפס במהלך ברית המילה. הזיהום שהתפשט, גרם לזיהום חמור במוחו של הפעוט והוביל לפרכוסים. בדיקות המעבדה מצאו שהוא נדבק בנגיף ההרפס.

מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' יצחק סרוגו מסר: "התינוק אושפז במצב קשה, עם תמונה של דלקת של המוח, מלווה בפרכוסים ממושכים ובזיהום קשה בעור".

הפעוט, הובהל לבית החולים בני ציון על ידי ההורים מייד לאחר שהבחינו בזיהום מפושט, מספר ימים לאחר הברית. במהלך האשפוז במחלקת הילדים, התגלה נגיף ההרפס בנוזל חוט השדרה במוח וגם מהנגעים שהיו על העור. התינוק פרכס בבית החולים בשלושה ימים הראשונים לאשפוזו למרות הטיפול כנגד הפרכוסים וכנגד הנגיף.

פרופ' סרוגו "הטיפול האנטי ויראלי שהוא קיבל מטרתו להשמיד את הנגיף במוח ועל מנת למנוע התלקחות של המחלה במערכת העצבים – התינוק יאלץ לקבל טיפול זה במשך חצי שנה".

לדברי פרופסור סרוגו, "נגיף ההרפס יכול לגרום אחרי ברית לזיהום בעור, שיכול להתפשט למוח ולגרום לדלקת קשה במוח ואף למוות. נגיף ההרפס בילוד יכול גם להגרם בזמן המעבר בתעלת הלידה. אולם מבוגר שמפריש את הנגיף באזור השפתיים יכול גם לגרום להדבקה".

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה: "המקרה יתוחקר וייבדק על ידי הוועדה להסמכה ופיקוח על המוהלים של משרד הבריאות והרבנות הראשית לישראל.

הוועדה גיבשה זה מכבר הוראות והנחיות ברורות וביניהן דרישה מהמוהלים בטרם קיום הברית ליידע את ההורים על אופן קיום מצוות ברית המילה וכן על חיטוי הפה בטרם קיום מצוות ברית המילה.

מבדיקה ראשונית עולה כי המוהל לא ביצע עוד בריתות מאז המקרה! וכאמור האירוע יתוחקר ע"י הוועדה הבינמשרדית לפיקוח על מוהלים".

 

ברית מילה פעוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד