י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוער באלעד

חבר המועצה דורש: הפסיקו את אפליית הרבנים התימנים

במכתב חריף לעיריית אלעד, דורש חבר המועצה ויו"ר סיעת 'ישי' ברק צברי במועצת העיר לבטל את ההתקשרות עם העמותות שנבחרו להפעלת בתי ההוראה. צברי טוען כי מדובר בדרך עקיפה למנוע את מימון הרבנים התימנים בעיר

חבר המועצה דורש: הפסיקו את אפליית הרבנים התימנים
ברק צברי מקבל את ברכת הגר"ש כהן צילום: בחדרי חרדים

חבר מועצת עיריית אלעד ברק צברי, באמצעות עורכי דינו דוד דרור ויובל גרינשטיין, שיגר אמש (ראשון) דרישה דחופה לראש העיר ישראל פרוש וליועמ"ש העירייה עו"ד ניסים לוי, בה הוא דורש מהעירייה לבטל את ההתקשרות עם העמותות שנבחרו להפעיל את בתי ההוראה, בטענה כי מדובר בניסיון להפלות את הרבנים התימנים בעיר. צברי מאיים כי במידה והמכרז לא יבוטל, הוא יעתור לבית המשפט. צברי טוען במכתב הדרישה כי "מדובר בניסיון למחטף והתקשרות פסולה, שאינה עומדת בהוראות הדין בשום צורה"

הרקע לדברים, הם מכרזים שנחתמו בין עמותות שהומלצו על ידי רבני העיר, לבין העירייה, במטרה להפעיל את בתי ההוראה בעיר. לטענת צברי, מדובר במכרזים שנתפרו בכדי לעקוף את המימון לרבני הקהילה התימנית  תוך התעלמות מהחוק ומדרישות הקהילה.

במכתב הדרישה ששלחו עורכי דינו של צברי נכתב כי "תנועת ישי והרב צברי פונים לפיכך, לביטול ההתקשרות ו לשם מניעת המשך ההתקשרות בנסיבות העניין,  וכן דורשים כי ייערך מכרז ספקי שירות כדין למתן שירותי דת.

עורכי הדין מוסיפים כי "אין ספק כי קיים צורך מהותי בהליך מכרזי שהינו בגדר הליך שוויוני וראוי מבחינה ציבורית. למותר לציין כי, אין כל הצדקה משפטית או מקצועית לאישור ההתקשרות האמורה וככל שהתקשרות זו תאושר, יפעל מרשי בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו, על מנת לבטל את ההתקשרות, לרבות פנייה לערכאות משפטיות". 

"לאור האמור לעיל", כותבים עורכי הדין בפנייתם לעירייה, "הרי שאופן ההתקשרות המוצע, בדרך של 'ספק יחיד', הינו פסול מעיקרו. היה והעירייה לא תפרסם מכרז חדש ומסודר בנושא, הורה לי מרשי לנקוט בכל הצעדים המשפטיים החוקיים  העומדים לרשותו, לרבות פנייה לערכאות לשם קבלת סיוע מתאים". 

בעקבות המכתב, מסר צברי ל'בחדרי חרדים': "בכל מקום שפרוש ירצה "לפנק" מקורבים ולמדר ספרדים ותימנים הוא ימצא אותי עומד מולו כצוק איתן. אם זה עם מכרז הבלניות ואם זה עם מכרז "שרותי דת" ואם זה עם ניסיון התערבות בענייני הקהילה הפנימיים".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בלפני כחודש התכנסה ועדת המכרזים בראשות חבר מועצת העיר, משה ברדוגו, בכדי לאשר פטור ממכרז להתקשרות יחיד למתן שירותי דת בעיר אלעד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאחורי הסעיף שנשמע לכאורה תמים, עומדת יוזמה של פרוש להעביר משכורת של כ- 15,000 ש"ח מידי חודש לרבנים מסוימים בעיר, באמצעות התקשורת עקיפה לזו של המשרד לשירותי דת.

תושבי אלעד תהו בחג הפורים החולף כשראו את רב העיר הרב מלכה מגיע לביתו של ראש העיר ישראל פרוש, כאשר נהוג כי ראש העיר הוא זה שעולה לביתו של הרב ולא להפך, אחד התושבים אמר ל'בחדרי חרדים' כי "לחלק נפל האסימון שרב העיר הביע כבוד מיוחד כלפי ראש העיר המיטיב עמו".

גורמים פוליטיים הסבירו ל'בחדרי חרדים', כי המהלך הזה נעשה מעל לראשו של יו"ר סיעת ש"ס בעירייה, יהודה בוטבול, לצד מהלכים דומים שנעשו בימים האחרונים בהם המהלך שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', אותו הוביל ראש העירייה בתמיכה של חלק מחברי המועצה של ש"ס, שלא נשמעו להחלטתו של נשיא המועצת ותמכו בהחלטה שלא לאפשר פתיחת מוסדות חינוך חדשים בעיר.

אלעד ישראל פרוש תימנים ברק צברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד