י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חקירה פוליטית

היועמ"ש מסרב לאשר מימון לנתניהו; בבלפור תוקפים בחריפות

במענה לבקשת חוות הדעת של ועדת ההיתרים, היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (שלישי) כי הוא מתנגד לאשר לראש הממשלה לקבל מימון ממקורבו להוצאות משפטו • מקורבי נתניהו תוקפים: ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש, כך הוא מעצים את הרדיפה נגד ראש הממשלה

היועמ"ש מסרב לאשר מימון לנתניהו; בבלפור תוקפים בחריפות
אביחי מנדלבליט/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, באמצעות ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר, הגיש היום (שלישי) את חוות דעתו לוועדה למתן היתרים, הפועל במסגרת משרד מבקר המדינה, בעניין בקשתו המחודשת של ראש הממשלה להתיר לו לקבל 10 מיליון ש"ח ממקורבו ספנסר פרטרידג' לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות.

על רקע בקשתו של ראש הממשלה נתניהו מוועדת ההיתרים, להתיר לו לקבל כספים ממקורבו ספנסר פרטרידג' לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות, הציגה הוועדה בקשה לקבל חוות דעת עדכנית, אשר תבחן אם אין בקבלת המימון חשש לניגוד עניינים.

במכתב שנשלח לוועדה, היועץ המשפטי קובע, כי בנסיבות העניין, בהתייחס לסכום החריג בו מדובר, אותו מבקש ראש הממשלה לקבל למימון הוצאות הגנתו ברי כי החזקה האמורה אינה נסתרת. "הדברים אף מקבלים משנה תוקף בראי אופי הקשר בין נתניהו לבין מר פרטרידג', כפי שתואר ע"י ועדת ההיתרים".

"על כן", קובע מנלבליט, "לא ניתן לקבוע כי קבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד מר פרטרידג' אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור".

בתגובה להחלטה, מקורבי נתניהו פתחו במתקפה חריפה נגד מנדלבליט."ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין", מסרו מקורביו.

"ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

מקורבי ראש הממשלה הוסיפו כי "מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה".

"שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה", נאמר.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב למתקפות מקורבי נתניהו ואמר ‏"מנדלבליט לא רודף אף אחד, הוא מבצע את תפקידו. מתקפה על שומרי הסף פוגעת בדמוקרטיה, והחלשת הדמוקרטיה תפגע בזכויות של כל אזרח במדינת ישראל".

 

 

משפטו של בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד