י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעקב 'בחדרי חרדים'

'אפליית המסכות'; מקומם: המוכר סירב למכור אך החנות נקנסה. צפו

אחרי הטענות הקשות אמש כנגד המשטרה בכל הנוגע לאכיפה הבררנית כנגד המגזר החרדי, נדמה שתמונת המצב לא השתנתה • בתיעוד מקומם שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה לקוח יוצא מחנות בעיר אלעד לאחר שסורב לקבל שירות בעודו ללא מסכה. את השוטר והפקח זה לא ממש עניין

'אפליית המסכות'; מקומם: המוכר סירב למכור אך החנות נקנסה. צפו
השוטר והחנות צילום: צילום מסך

לאחר שאמש (שני), פרסמנו ב'בחדרי חרדים' תלונות רבות מצד חרדים שנקנסו בגין אי עטיית מסיכה, במה שמצטייר יותר ויותר כאכיפה סלקטיבית של משטרת ישראל דווקא נגד המגזר החרדי - היום המשיכו לזרום הטענות על התנהלות המשטרה בנוגע לאכיפה במגזר החרדי.

הסיפור הבא, מעורר שאלות רבות: יהודה, מנהל סניף המכולת של רשת 'ברכת השם' באלעד, נקנס הבוקר בסכום של אלף שקלים, לאחר שלקוח יצא מהסניף כשהוא ללא מסכה על פניו. שוטר שהיה מלווה בפקח עירוני, שהמתינו בכניסה לחנות, קנסו את הלקוח בגין המסכה, אך באופן תמוה קנסו גם את בעל החנות. מנהל הסניף ששוחח עם 'בחדרי חרדים', טוען כי מדובר, שוב, באפליה כנגד הציבור החרדי.

מתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי המוכר בחנות עמד בהנחיות וסירב למכור ללקוח שהגיע ללא מסכה על פניו. הדבר לא מנע מהשוטר שהמתין בפתח החנות להעניק דו"ח על סך 1000 שקלים לחנות שעמדה בכללים.

"הלקוח ניגש לקופה, ונאמר לו שהוא אינו יכול לרכוש כיוון שהוא בלי מסיכה", מתאר יהודה, מנהל הסניף בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "איך שהוא יצא מהחנות נכנסו השוטר והפקח וקנסו אותנו, למרות שלא ביצענו כל עבירה" אומר יהודה, "השוטר איים לעכב אותי לתחנת המשטרה במידה ולא אציג לו תעודת זהות".

"מדובר באפלייה חמורה" מאשים יהודה, בעוד שמתפרסמים תיעודים מאירועי הומי אדם בתל אביב ובריכוזים חילוניים, המשטרה נטפלת דווקא למגזר החרדי, ואף קונסת במקרים רבים ללא הצדקה כלל. התחושה היא שהמשטרה נגד החרדים, אין שום התחשבות".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בבעל בית עסק שהוזהר בעבר ע"י השוטרים בגין אי שמירה על הנחיות משרד הבריאות. היום השוטרים הבחינו באדם בתוך בית העסק כשהוא ללא מסיכה ובשל כך בעל העסק קיבל דו"ח עירייה ע"ס 1,000 ש"ח. משטרת ישראל קוראת לבעלי העסקים לנהוג באחריות ולא לאפשר לקונים להיכנס לבית העסק שלהם ללא מסיכות תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות ולדאוג בהתנהגות אחראית למגר את התפשטות הנגיף.

הדו"ח שניתן לחנות \\ צילום: באדיבות המצלם

כזכור, אמש פורסמו ב'בחדרי חרדים' מספר עדויות של אזרחים חרדים, שנקנסו על ידי המשטרה, לטענתם למרות שהנסיבות לא הצדיקו זאת. "שוטר אכזרי חסר לב הסתער כעת על אשתי שיצאה לשניה מהרכב כדי להרגיע את התינוקת שצרחה במושב האחורי, ורשם לה דו"ח". כך כתב אמש (שני) העיתונאי מנחם קולדצקי בחשבון הטוויטר שלו.

"התינוקת המשיכה לצרוח אבל השוטר הרשע, לא התחשב ורשם את התשובה בדו"ח, הוא מספר, "לחילונים הוא חילק מסיכה, ולה דו"ח. חברי הכנסת החרדים, עד מתי תשתקו על האיפה ואיפה כנגד הציבור החרדי?" בהמשך סיפר מנחם כי התקשרו להתנצל מתחנת המשטרה, אך סירבו לבטל הדו"ח. "אפנה לבית המשפט", הוא כתב.

היא בדיוק יצאה מהאוטו למושב האחורי כדי להרגיע את התינוקת שצרחה, סיפר קולדצקי ל'בחדרי חרדים', "בשנייה הזאת הוא הסתער עליה ונתן לה את הדו"ח. כל תחנוניה לא הועילו. לחילונים ליד הוא הציע מסיכה, ולה הוא נותן דו"ח. המשטרה מתנהגת אל החרדים באופן לא שוויוני!", הוא פסק.

מסכות קנס אכיפה סלקטיבית משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד