י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסתה לאלימות

פנייה למפכ"ל: פתח בחקירה פלילית נגד נתניהו

בצל העימות החזיתי בין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה, פנתה התנועה לאיכות השלטון למפכ"ל המשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו, בחשד להסתה לאלימות כנגד מנדלבליט. "מעלות חשש כבד שגורם זה או אחר ינקוט פעילות אלימה נגד היועמ"ש"

פנייה למפכ"ל: פתח בחקירה פלילית נגד נתניהו
מנדלבליט/נתניהו צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעקבות התבטאויותיו של רה"מ נתניהו ברשתות החברתיות כנגד היועמ"ש מנדלבליט, פנתה היום (רביעי) התנועה לאיכות השלטון למ"מ מפכ"ל המשטרה, בדרישה כי יפתח בחקירה פלילית נגד רה"מ בחשד להסתה לאלימות. בפנייתה כותבת התנועה כי "השתלחויותיו המבישות והמסוכנות של רה"מ נתניהו ברשויות אכיפת החוק, וביועמ"ש בפרט, מעלות חשש כבד מאוד שגורם זה או אחר ינקוט פעילות אלימה של ממש נגד היועץ המשפטי או מי מאנשיו".

הפנייה למ"מ המפכ"ל, נעשית ברקע העימות החזיתי שהחל אמש בין נתניהו למדלבליט - כאשר האחרון, הגיש אמש את חוות דעתו לוועדה למתן היתרים, הפועלת במסגרת משרד מבקר המדינה, בעניין בקשתו המחודשת של ראש הממשלה להתיר לו לקבל 10 מיליון ש"ח ממקורבו ספנסר פרטרידג' לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות.

בעקבות כך, מקורבי נתניהו פתחו במתקפה חריפה נגד מנדלבליט."ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין", מסרו מקורביו.

"ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

מקורבי ראש הממשלה הוסיפו כי "מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה.שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה".

לאחר מכן, דיווח הפרשן המשפטי של 'חדשות 13' אביעד גליקמן בשם "גורמים בכירים במשרד המשפטים" שהגיבו להתקפות שרי 'הליכוד' ואמרו; "מדובר בשקרים בוטים של נתניהו והשרים. הם ממשיכים במסע הדה לגיטימציה נגד מערכת אכיפת החוק כאשר הבאים בתור יהיו השופטים. הם חוזרים על מנטרות הזויות ושקריות ומשקרים ביודעין לציבור. רוחנו לא תישבר".

הדבר, שעורר את זעמו של ראש הממשלה, הוביל אותו לפתוח במתקפה חזיתית נגד היועץ המשפטי באמצעות 'מקורביו': "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה". כשלטענתו "באופן מדהים ומביש, בכירי משרד המשפטים קראו היום לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו כתנאי לכך שיוכל להתגונן מפני כתב האישום המופרך שמנדלבליט תפר נגדו".

במכתב ששלחו מהתנועה לאיכות השלטון לממ"מ המפכ"ל נאמר כי "מהדברים המסיתים בפורומים השונים אליהם נחשפים מיליוני אנשים, עולה חשד כבד לעבירת הסתה לאלימות על ידי רה"מ נתניהו נגד ראש מערכת אכיפת החוק, היועמ"ש. ההסתה לאלימות הנרחבת נגד "שומרי הסף" וגורמי אכיפת החוק, ועוד על ידי העובד הציבור הבכיר ביותר ברשות המבצעת, סותרת במהותה את העקרונות הבסיסיים והיסודיים ביותר דמוקרטיה, ועל כן הדבר מהווה פגיעה קשה מאוד בדמוקרטיה עצמה, ובאמון הציבור בנבחריו".

"לעמדתנו", כותבים בתנועה לאיכות השלטון, "ישנה חובה בפתיחה בחקירה פלילית בגין מעשיו של רה"מ נתניהו. חובה זו מתחדדת עוד יותר נוכח תפקידו של נתניהו, המחייב שמירה על טוהר המידות ועל אמון הציבור בנבחריו, וכפועל יוצא, גם בשמירה על "שומרי הסף", ובוודאי שלא לקרוא לפגיעה בהם".

עוד נכתב כי "אנו רואים בחומרה רבה את ההשתלחויות המבישות והמסוכנות של רה"מ נתניהו ברשויות אכיפת החוק, וביועמ"ש בפרט. אמירות מסוכנות אלו לא רק מבטלות לחלוטין את אמון הציבור ברשויות חשובות אלו, אלא מעלות חשש כבד מאוד שמא גורם זה או אחר ינקוט פעילות אלימה של ממש נגד היועץ המשפטי או מי מאנשיו".

ראש הממשלה חקירה פלילית אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד