י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תם עידן

העיתונאי הותיק עוזב את הטוויטר: "מאסתי"

אולי זקן הכתבים הפוליטיים כיום בישראל, הכתב גדעון אלון שמסקר את הפוליטיקה עבור 'ישראל היום' הודיע שהוא עוזב את הטוויטר ובטור באתר העיתון הוא הסביר ונימק מדוע מאס בפורמט על כל ליקויו ששברו אותו

העיתונאי הותיק עוזב את הטוויטר: "מאסתי"
רויטרס

העיתונאי הותיק גדעון אלון מ'ישראל היום', הודיע היום (חמישי) כי הוא עוזב את הטוויטר. בטור דעה שהעלה לאתר 'ישראל היום' הוא כתב כי "בתחילת השבוע גמלה בי ההחלטה לקחת פסק זמן מהציוצים בטוויטר. אחרי כחמש שנים, 4,400 ציוצים ו־6,300 עוקבים, מאסתי ברשת החברתית".

לדבריו, "חלק מהציוצים שלי עוררו תגובות; חלקן חיוביות וחלקן ביקורתיות, בעיקר בנושאים פוליטיים שנויים במחלוקת. אבל בשנה האחרונה חלה הידרדרות ברמת השיח, וגבר השימוש בביטויים מבישים ומעליבים, שאין להם מקום בחברה מתורבתת. נכון, טוויטר מאפשרת לכל מצייץ להשתיק ולחסום מגיבים שחורגים מנורמות שיח אלמנטריות, והיו כמה מקרים שבהם נאלצתי לחסום מגיבים שהרשו לעצמם להשתמש בשפת ביבים מכוערת. אבל מה שהביא אותי בסופו של דבר לצאת מהמשחק, הוא העובדה שחלק מאותם אנשים שמתבטאים בגסות, שמתחזים בשמות בדויים או מתחבאים מאחורי זהויות פיקטיביות, עושים זאת כדי לכתוב את דברי השטנה המגעילים שלהם או להשתתף בתופעות כמו עליהום, בריונות רשת ושיימינג - מבלי לשאת באחריות לכך".

הוא קבל ואמר, "חבל שטוויטר אינה מחייבת את המשתתפים לנקוב בשמם האמיתי בפרסום ציוצים, באופן שיחייב את המתחזים לגלות יותר אחריות למילים שהם מקלידים. האלמוניות היא זו שמאפשרת להם לקלל, להטיל רפש, להשמיץ מבלי להיחשף ומבלי שמישהו יידע מי הם".

"זה מצער, בעיקר כי טוויטר יכול למלא תפקיד חשוב בישראל של 2020, שבה חסרה מאוד תרבות אמיתית של שיח וויכוח. אין עניין להקשיב לדעות מנוגדות, ולהגיב להן בצורה עניינית", הוא הוסיף וקרא כי "הגיעה העת לשנות את רמת השיח והוויכוח. בממשלה, בכנסת, בתוכניות רדיו וטלוויזיה - וכן גם ברשתות החברתיות ובטוויטר". 

טוויטר ישראל היום גדעון אלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד