ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הגל השני התנפץ עלינו"

הזינוק הדרמטי בקריית מלאכי: סגר על השכונות החרדיות

בעקבות הזינוק הדרמטי במס' החולים המאומתים בשבוע האחרון: שתי שכונות חרדיות ייכנסו לסגר החל מהיום ולמשך שבוע • ראש העיר אליהו זוהר: "הגל השני התנפץ על קריית מלאכי במהירות מסחררת" • וגם: חמ"ל הקורונה שהוקם על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה

הזינוק הדרמטי בקריית מלאכי: סגר על השכונות החרדיות
בדיקות במתחם הת"ת צילום: חיים טוויטו

בעקבות עלייה דרמטית בשיעור החולים המאומתים בעיר מאז סוף השבוע האחרון, החל מהיום (שישי) בשעה 13:00 יוטל סגר על שתי שכונות בעיר - שכונת כרמי הנדיב ושכונת חב"ד.

נכון לשעת כתיבת שורות אלו (שישי), מספר החולים המאומתים הפעילים בעיר עומד על 176. מדובר בעלייה של 144 חולים חדשים מאז יום חמישי שעבר בחצות, אז עמד מספר החולים הפעילים על 32 בלבד. נזכיר כי מדובר בעיר בעלת אוכלוסייה קטנה יחסית (כ-25,000 תושבים).

יצוין כי מתוך כלל הבדיקות שבוצעו בעיר במהלך השבוע האחרון, 8% מכלל הנבדקים נמצאו חיוביים לנגיף. מדובר ביחס הכפלה של 5.56 – הגבוה ביותר בארץ. במדרג הערים האדומות ובעלות הסיכון הגבוה ביותר, קריית מלאכי מתמקמת במקום ה-2 והלא מלבב, כשלפניה רק העיר בני ברק.

האזורים האדומים. מתוך מאגר נתוני מרכז המידע והידע

כאמור, לאור הנתונים המדאיגים וקצב הגידול במספר החולים הפעילים, הוחלט אמש (חמישי) להטיל סגר על שתי שכונות בעיר הנחשבות למוקדי הדבקה ומוגדרים כ"אזורים אדומים" - שכונת כרמי הנדיב ושכונת חב"ד. מדובר בשכונות המאכלסות מאות משפחות חרדיות כ"א.

ההערכה היא כי בעקבות הימצאותו של חולה בנגיף באירוע שהתקיים לאחרונה ע"פ הנחיות משרד הבריאות, עוד בטרם נכנסו ההגבלות החדשות לתוקף, רבים מאלו שהשתתפו נדבקו בנגיף. בעקבות כך, מאות תושבים נדרשו להיכנס לבידוד. כמו כן, בעקבות הידבקות של מורים ותלמידים, גם מוסדות הלימוד נסגרו.

מאות בדיקות בשטח התלמוד תורה. צילום: חיים טוויטו

בישיבת קורונה שהתקיימה השבוע בעירייה, אמר ראש העיר אליהו זהר: "הגל השני התנפץ על קריית מלאכי במהירות מסחררת. אנו מקיימים ישיבות תכופות, רבות מהן באמצעות אפליקציית זום כדי לחסוך את הגעת החברים. בסופו של דבר האחריות היא של כולנו ואני קורא לתושבים לשמור על הנחיות משרד הבריאות במסכה, מרחק והיגיינה. בקרו פחות את סבא וסבתא וההורים המבוגרים- הם בסיכון גבוה. כולי תפילה כי נעבור את הימים הללו במהירות ועם כמה שפחות חולים".

חמ"ל קורונה

בעקבות ההתפתחות המדאיגה, ובתום התייעצות עם המרא דאתרא של קהילת חב"ד בעיר, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, התקיימה מיד בתחילת השבוע ישיבת חירום. במהלך הישיבה הוחלט על הקמת חמ"ל קורונה, בראשו עומד נציג חב"ד בעיר ומ"מ רה"ע ר' צלי מזרחי.

החמ"ל מורכב ממספר מתנדבים שאחראים על הסברה, סיוע למבודדים וחולים, שינוע חולים מאומתים למלוניות (עד כה הועברו 16 חולים י.א), תגבור הדגימות בשכונה וקשר עם כלל הגופים הרלוונטיים – העירייה, קופות החולים, מד"א, הצלה, משרד הבריאות, פיקוד העורף וכמובן קשר ישיר וזמין עם התושבים.

"הגל השני התנפץ עלינו במהירות מסחררת". חברי החמ"ל בישיבת היערכות. צילום: באדיבות המצלם

כחלק מהצעדים על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה 'חמ"ל הקורונה' תיאם ביצוע מאות בדיקות מול קופות החולים למאות תלמידים ותלמידות מהמוסדות בעיר. החמ"ל שהוקם סייע גם לעירייה לטפל בנושא בצורה מקצועית יותר בזכות תושבי השכונה המכירים טוב יותר את הדינמיקה הפנים חסידית. 

בחמ"ל הקורונה ביקשו להודות במיוחד למנהלי קשרי הלקוחות השונים שעזרו ופעלו, וביניהם ר' מישל טפירו מנהל קשרי הלקוחות בקופ"ח 'כללית', ור' אבי וייס מנהל המגזר החרדי בקופ"ח כללית, שסייעו רבות להפעלת המערך.

מ"מ רה"ע עם אחד מאנשי הצוות שנשלח לבדוק את תלמידי הת"ת. צילום: חיים טוויטו

קורונה קריית מלאכי משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד