ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"בריונות"

המפקדת הפרה הנחיות ותקפה את חבר המועצה: "לך תעשה צבא"

בעיצומה של השבת: קצינה בכירה במשטרת ישראל אירגנה מסיבה בחצר ביתה בניגוד להנחיות • חבר המועצה העיר לה וספג עלבונות; "כולי תקווה שהבריונים יוקעו ממשטרת ישראל" • המשטרה: המקרה יטופל בהתאם - כל שוטר כפוף לחוק

המפקדת הפרה הנחיות ותקפה את חבר המועצה: "לך תעשה צבא"
אילוסטרציה צילום: unsplash

חבר מועצת עיריית הרצליה מטעם דגל התורה, אלעד צדיקוב, הופתע לגלות במהלך השבת כי ניצב משנה מירי פלד, לשעבר סגנית מפקד מרחב ירקון, וכיום קצינת הדרכה במשטרת ישראל המתגוררת בשכונתו - ארגנה מסיבה בביתה בניגוד להנחיות, כאשר רבים מהחוגגים ללא מסכות תוך סיכון בריאותם של הנוכחים.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי המפקדת הוציאה בעיצומה של השבת, בשכונה מעורבת בהרצליה שמחציתה דתיים וחרדים, מערכת הגברה לחצר ביתה בניגוד לחוק - ובעוצמה שפגעה ברגשות השכנים.

עדי ראייה טוענים, כי גם לאחר בקשות שכנים ומתפללים להנמיך מעט את המוזיקה, ולהתחשב בצביון השכונה התורני, בתפילות שבבתי הכנסת הסמוכים אליה ובבתי המשפחות שסועדות סעודת שבת, ענתה המפקדת בזלזול ובהתעלמות.

לטענת חבר המועצה אלעד צדיקוב,  בתגובה לבקשתו כי תמנע מלפגוע ברגשות התושבים, סיננה כלפיו פלד: "לך תעשה צבא!" כזלזול על היותו חרדי.

אלא, שצדיקוב משמש כקצין במילואים ולוחם בשייטת 13, ושימש בעברו בתפקידים בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון.

צדיקוב שנפגע מהאמירות כלפיו מצד פלד ובעלה, תוקף בחריפות: "כולי תקווה שבריונים כמו מש' פלד יוקעו ממשטרת ישראל", מפרי סטטוס קוו, בשכונת נווה עמל באופן ברוטאלי ולא פחות חמור - בזמן שהמשטרה נוהגת באכיפה מחמירה ביותר כלפי כל אדם ללא מסיכה, מארגנת נצ"מ פלד מסיבת סיום לבנה, עם עשרות רבות של נערים ונערות שלא מקפידים על הוראות הבטיחות של מרחק, וכולם ללא מסיכות כולל בעלי הבית".

צדיקוב מוסיף כי "נצ"מ פלד המתגוררת בשכונה בעלת צביון של חיים הדדיים, דתיים וחילוניים. בסמיכות לביתה פועלים 4 בתי כנסת. סביב לה עשרות בתים של שומרי שבת. מולה מתגורר יו"ר המועצה הדתית בהרצליה, ומהכיוון האחר מתגורר יו"ר סיעת דגה"ת במועצת העיר".

"הגב' פלד לא בחלה להתסיס את האווירה בשכונה, תוך מעבר בוטה על החוק - איסור מערכת הגברה בחצר, וכן חוקי בטיחות קורונה וכן התנהגה בחוסר דרך ארץ והתחשבות מינימאליים", אומר חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב.

צדיקוב מוסיף: "אני מתבייש שכך נראים ומתנהגים קצינים בכירים במשטרת ישראל שאמונים על אכיפת החוק במדינת ישראל, אני מתבייש בגזענות שהפגינה כלפיי כאדם חרדי. כך מתבטאת בכירה במשטרה?  הגב' פלד לא ידעה שניסיוני הצבאי והמבצעי רב יותר משלה, וניסתה להכפיש ולהשתיק אותי בקריאות שמתאימות לארחי-פרחי מהרחוב".

ממשטרת ישראל מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "המקרה ייבדק ויטופל בהתאם. כל שוטר בכל דרגה, בין שהוא בתפקיד ובין שאינו בתפקיד, כפוף לחוק בדומה לכל אזרח אחר".

מסיבה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד