י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
באמצע הרחוב

במצב אנוש: תלמיד ישיבה התמוטט בבני ברק

כונני ארגון הצלה הוזעקו בשעה האחרונה לשכונת קרית הרצוג בב"ב בעקבות דיווח על בחור ישיבה כבן 14 שהתמוטט בפתאומיות • יחד עם פראמדיקים של מד"א ביצעו הכוננים פעולות החיאה מתקדמות שהחזירו את הדופק והנשימה

במצב אנוש: תלמיד ישיבה התמוטט בבני ברק
מתנדבי ארגון הצלה צילום: דוברות ארגון הצלה

כונני ארגון הצלה הוזעקו בשעה האחרונה (א') לשכונת קריית הרצוג בבני ברק בעקבות דיווח על נער כבן 14 תלמיד ישיבה שאותר ברחוב כשהוא מחוסר הכרה.

יחד עם פראמדיקים של מד"א, ביצעו הכוננים פעולות החייאה מתקדמות הכוללות מתן שוקים חשמליים ומתן תרופות.

במהלך הפינוי על ידי פראמדיקים של מד"א וכונני ארגון הצלה, חזרו הדופק והנשימה.

הנער התהלך ברחוב כשהוא חבוש בכובע וחליפה וללא כל סיבה הנראית לעין התמוטט ואיבד את הכרתו.

זירת האירוע\\צילום: באדיבות המצלם

חובש הצלה אפרים וינברגר אמר: "כשהגעתי למקום מצאתי נער כבן 14 ששכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה, עוברי אורח סיפרו שהוא לפתע התמוטט. ביצעתי בדיקות רפואיות והוא היה ללא דופק ונשימה, יחד עם צוותי מד"א התחלתי בביצוע פעולות החייאה שכללו מתן מספר שוקים חשמליים ממכשיר הדפיברילטור, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ שם ביצעו הפראמדיקים פרוצדורות מתקדמות להצלת חיים ופינינו אותו לבית החולים שניידר כשמצבו קשה".

יוני בשארי וישראל הלפרין חובשים באיחוד הצלה מתאר: "כשהגענו למקום נתקלנו בנער ללא הכרה וללא דופק ונשימה. ביצענו בו פעולות החייאה תוך מתן שוקים חשמליים. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה. נסיבות האירוע בשלב זה אינן ברורות".

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א עמוס זנזורי סיפר: "הייתי בעבודה ברחוב סמוך כשקיבלתי את הקריאה ממוקד הכוננים של מד"א. מיד יצאתי למקום וזיהיתי את הנער שוכב מחוסר הכרה על הכביש כשהוא ללא דופק וללא נשימה. התחלתי בטיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמות ועיסויים כשבמקביל הנחתי חובש מד"א נוסף לחבר את הדפיברילטור לנער. המכשיר עשה בדיקה מהירה של מספר שניות ואבחן את הפרעת הקצב והמליץ על מתן שוק חשמלי. המשכנו את פעולות ההחייאה המאומצות שכללו מתן מכות חשמל נוספות ולשמחתי כעבור דקות ארוכות של טיפול רפואי מציל חיים ליבו של הנער שב לפעום והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח שניידר כשהוא מונשם ומצבו קריטי."

הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הנער דניאל בן ציון בן שרית לרפואה שלמה.

 

בן ישיבה התמוטט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד