ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פרסום ראשון

חוזרים לגל הראשון: בחסידות קרלין סוגרים את כל מוסדות החינוך

בחסידות קרלין חוזרים לתקנות של הגל הראשון, כל מוסדות הלימוד נסגרים והומלץ לחסידים לחזור ולהתפלל במרפסות, או במקומות פתוחים אחרים • בהוראת האדמו"ר: "אין ללכת לבקר או להתארח בבית ההורים או בבית אחרים, כפי ההוראות ערב חג הפסח" • הפרטים בפרסום ראשון

חוזרים לגל הראשון: בחסידות קרלין סוגרים את כל מוסדות החינוך
חסידי קרלין נשמרים במגפת הקורונה צילום: יעקב נחומי

עקב התפשטות נגיף הקורונה בגל השני, בחסידות קרלין סטולין חוזרים להנחיות של הגל הראשון ובהודעה שיצא מטעם החסידות הם מודיעים על סגירת כל מוסדות החינוך בהוראת האדמו"ר. 

במודעה שמתפרסמת לראשונה ב'בחדרי חרדים' נחשפות שורת התקנות החדשות בחסידות בעקבות הגל השני: "היות ובימים האחרונים רבו הנדבקים בנגיף הקורונה ל"ע, הורה כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א לפרסם כדלהלן".

חסידי קרלין בריקודים בהכנסת ספר תורה במודיעין עילית. צילום: דובי קורן

א. על כל אחד ואחד להישמר ולהיזהר היטב ולהוסיף שמירה על שמירה ביתר שאת בכל מה שאפשר, שלא יבא ח"ו להזיק אחרים ולבל יוזק הוא עצמו, ובפרט בעת יציאה מהבית לתפילה כדלהלן, ולעבודה או לסידורים חיוניים.

ב. על כל אחד לעטות מסכה קשורה היטב (מלמעלה ומלמטה כפי הוראות משרד הבריאות) ואשר מכסה את הפה ואת האף, בכל עת יציאה מהבית, ואין להסירה כלל עד שובו לביתו.

ג. כל מוסדותינו בכל רחבי הארץ, כוללי אברכים, ישיבות גדולות, ישיבות קטנות, תלמודי תורה, סמינרים, עממי, גנים, יסגרו לעת עתה, ויעברו ללמידה מרחוק ע"י הטלפון. לגבי מעונות יום, מומלץ למי שבידו להימנע מלשלוח את ילדיו למעון.

ד. כל בתי מדרשינו יהיו פתוחים לתפילות בלבד, ובעת התפילות לא ישהו בבת אחת יותר מעשרים איש בכל מנין. יש לשמור בכל העת על מרחק של לפחות 2 מטרים, ולא להתקהל או להשתהות כלל לפני ואחרי התפילה בבית הכנסת.

ה. כדאי ומומלץ לחזור ולקיים מניני תפילה במרפסות, או במקומות פתוחים ולשמור בהם על כל ההנחיות וההוראות.

ו. אין ללכת לבקר או להתארח בבית ההורים, או בבית אחרים, וכפי ההוראות ערב חג הפסח העבר.

ז. יש להימנע ככל האפשר מללכת להשתתף בשמחות, כן יש לבעל השמחה להימנע מלהזמין קרואים וקרובים להשתתף בשמחתו, ולערוך את השמחה במסגרת הכי מצומצמת שניתן.

ח. אנ"ש מגיל שישים ומעלה וכן כל אלו שנמצאים בקבוצות סיכון, או בני משפחה שיש בביתם אחד החייב בבידוד עפ"י הוראות משרד הבריאות, לא יצאו מביתם לתפילה בבית הכנסת, מקוה, או לבא בתוך קהל, אלא אך ורק לתפילה במקום פתוח באם היא נערכת כפי ההנחיות, או לדברים חיוניים ונחוצים, כגון מי שחייב ללכת לעבודתו אם היא לא במקום סיכון, או הצטיידות במזון ומצרכים.

וה' הטוב יאמר לצרותינו די, ויכלה כל צר ומשחית מעלינו, ולא יתן המשחית לבא אל בתינו לנגוף, ואך טוב וחסד ירדופונו, ושמחה וששון ישמעו בבתינו, ובמהרה נזכה לגאולה השלמה אמן.

קרלין סטולין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד