ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"אדמו"רי העיר גינו"

בית המשפט פסק: דובר 'מעייני' הושמץ ברשת ויפוצה

לאחר שהגיש תביעה כנגד תושב ביתר עילית ששיגר הודעות בגנותו ברשת הוואטסאפ, בית המשפט חייב את הנתבע לפצות את אלי זלמנוביץ, דובר 'מעייני השועה' בסכום של 10,000 ש"ח, בנוסף להוצאות משפט על על סך 2,000 שקלים

בית המשפט פסק: דובר 'מעייני' הושמץ ברשת ויפוצה
בית החולים מעייני הישועה צילום: גוגל מפות

לאחר למעלה משנתיים בהן מתנהל תיק התביעה, בית משפט השלום בירושלים פסק לאחרונה על תושב ביתר עילית, שהפיץ הודעות בגנותו של דובר בית החולים 'מעיני הישועה' אלי זלמנוביץ, כי עליו לשלם לו פיצויים על סך 12,000 שקלים, מתוכם 2,000 ש"ח שיוקצו לטובת הוצאות המשפט.

התביעה הוגשה לאחר שהנתבע, תושב ביתר עילית, הפיץ הודעות גנאי ברשתות החברתיות, כנגד זלמנוביץ טרם הבחירות המקומיות שהתקיימו בעיר בשנת 2018. בית המשפט קבע כי למרות שההשמצה בוצעה במרומז, מבלי להזכיר את שמו של זלמנוביץ במפורש, הנתבע יחוייב בדמי הפיצויים.

"אין ספק שאמירה כפי שפרסם הנתבע מהווה לשון הרע, ופרסום כזה בקבוצת הווטסאפ, שמיועד לכלל אנשי הקבוצה, מהווה פרסום ולשון. הכינוי שנכתב מהווה פגיעה לכל אדם, ועל אחת כמה וכמה בחברה אליה משתייכים הצדדים, החברה החרדית", קובע בית המשפט.

מסקנת הדברים, קובע השופט גד ארנברג בפסק הדין, כי אין ספק שהפרסום נעשה על ידי הנתבע, ומהווה לשון הרע, ואין ספק שלא עומדת לנתבע הגנת "אמת דיברתי" או כל הגנה אחרת. 

עורכי הדין אלעד שאול ואהרון מלכה המייצגים את זלמנוביץ,  מסרו בתגובה לפסק הדין: "לאחר מאבק משפטי של למעלה משנתיים, טוהר לחלוטין שמו של מרשנו מר אליהו זלמנוביץ בפסק דין מנומק של כבוד סגן נשיא ביה"מ השלום בירושלים השופט גד ארנברג שקיבל את טענותינו וקבע בין היתר כי על אף שלא נאמר במפורש שמו של מרשנו עדיין ניתן היה לייחס אליו את האמירות המשמיצות והמכוערות בהן השתמש הנתבע".

עו"ד אלעד שאול

"במהלך ההליך המשפטי אף קיבל מרשנו תמיכה נרחבת ממספר גדול של רבנים מכובדים מזרמים שונים בעיר ובהם רבני ואדמו"רי העיר אשר גינו את ההכפשות של הנתבע והדבר אף הובא לפתחו של בית המשפט".

"בסופו של יום", אומרים עורכי הדין, "ולאחר דיון הוכחות שנוהל נפסק כי הנתבע, ישלם למרשנו מכוח חוק איסור לשון הרע, סך של 10,000 ש"ח כפיצוי על הדיבה שהוציא באמצעות קבוצות ווטסאפ ועוד 2,000 ש"ח נוספים כהוצאות משפט ושכר טרחה של עורכי הדין".

עו"ד אהרון מלכה

"אנו מברכים על פסק הדין שטיהר את שמו של מרשנו והוציא את האמת והצדק לאור. פסק דין זה מהווה אבן דרך חשובה במאבק בתרבות ההשמצות בקבוצות הווטסאפ", מסכמים עורכי הדין.

תביעת דיבה פיצויים פסק דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד