ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

ערוץ הכנסת החדש

הצפייה בערוץ מתאימה לא רק לאנשים שחיים ונושמים פוליטיקה ורוצים להיות תמיד הראשונים לדעת, אלא גם למי ששואפים להבין יותר, להכיר את הפוליטיקאים מקרוב ולהיחשף לעבודת הכנסת ללא תיווך וללא שיקולים של גופים זרים

ערוץ הכנסת החדש
טלויזיה צילום: pixsabay

אם גם אתם אוהבים לצפות בדיונים ישירים ממליאת הכנסת ולראות ללא תיווך כיצד מתקבלות החלטות חשובות בוועדות השונות – ערוץ הכנסת הוא בדיוק הערוץ בשבילכם. בשקיפות מלאה וללא הפרעות, תוכלו להיכנס אל נבכי בית המחוקקים הישראלי וליהנות משידורים חיים 24 שעות ביממה, לצד פרשנויות של מיטב הפרשנים הפוליטיים בישראל. תתכוננו להתמכר.

מהו ערוץ הכנסת ומתי הוא הוקם?

 מטרתו של ערוץ הכנסת, כך על פי "חוק שידורי טלוויזיה מהכנסת", להביא לציבור את הרחב את שידורי הכנסת כדי לאפשר נגישות לדיוני הכנסת ולעבודתה, ולטפח מודעות אזרחית ולחזק את הדמוקרטיה. הערוץ, בשונה מערוצי טלוויזיה חדשותיים אחרים, נקי משיקולים כלכליים ופוליטיים ומביא אל הציבור את עבודת הכנסת ללא תיווך. עד שנת 2003 שידר ערוץ 33 של רשות השידור שידר את דיוני הכנסת כרצועות מיוחדות. בשנת 2003, עם איחוד ערוץ 33 והערוץ הלוויני בערבית, לא נותר זמן אוויר בערוץ לשידור דיוני הכנסת, והוחלט להקים ערוץ חדש ונפרד שכל כולו מוקדש לפעילות הכנסת – שידורים חיים ממליאות וועדות וכמובן תוכניות אירוח של פוליטיקאים ופרשנים מובילים. ואכן, בשנת 2003 הוקם ערוץ הכנסת לאחר שהועבר "חוק שידורי טלוויזיה מהכנסת". עד לשנת 2018 החברה שהפעילה את הערוץ הייתה חברת החדשות, ולאחר מכרז, עבר הזיכיון לחברת RGE.

 בלי עריכה, בלי צנזורה

 ערוץ הכנסת, כאמור, מביא את השידורים החיים ישירות מן המליאות והוועדות. המשמעות היא שהצופים יכולים לקבל את המידע ממקור ראשון ובלייב, לפני שהוא עובר עריכה ולעיתים צנזורה בערוצי החדשות השונים. בנוסף, לתוכניות הפרשנות והאירוח בערוץ מגיעים פוליטיקאים מכל המפלגות לעימותים פוליטיים וראיונות, מה שמאפשר לצופים לקבל את המסרים ישירות מהפוליטיקאים, לאורך כל שעות היום. אם אתם חובבי פוליטיקה או סתם מתעניינים במה שקורה בכנסת – הצפייה בערוץ תאפשר לכם לדעת ראשונים, ולעיתים  אפילו לדעת מה שאחרים לא יודעים, ולא יידעו.

ערוץ 20 זכה במכרז לשידור הערוץ, אך נפסל

באוקטובר 2006 בוצע מכרז להפעלת הערוץ, לאחר שתם החוזה של חברת החדשות. החברות שהגישו את מועמדותן הן חברת החדשות, קבוצת RGE (באמצעות חברת החדשות של ערוץ 10), חברת אימג'ין ב.ה השקעות במדיה המייצגת את ערוץ 20 וקבוצה נוספת המורכבת מחברות תקשורת שונות. במכרז זכה ערוץ 20, אך פניות של חברת החדשות וחברת RGE לבג"ץ, גרמו להקפאת ההחלפת הזיכיון. לבסוף, הוכרז כי ערוץ 20 ייפסל בשל קשיים כלכליים שהיה מצוי בהם, ובמקומו תקבל את הזיכיון חברת RGE, בעלת השליטה בערוץ 10, אשר הגיעה למקום השני במכרז. בתחילת חודש אוגוסט עלה הערוץ לאוויר בבעלות RGE.

שיתוף הפעולה בין תאגיד השידור "כאן" לערות הכנסת

בימים שני עד חמישי, שהם ימי פעילות הכנסת, משודרות בערוץ 11 של תאגיד השידור הציבורי "כאן" תוכניות המופקות ישירות מערוץ הכנסת בנושאי אקטואליה, משפט, כלכלה ותרבות, בשילוב של פרשנים בולטים וכמובן חברי כנסת המגיעים להשתתף בתוכניות. שיתוף הפעולה הזה מביא הצלחה לכל אחד מהצדדים: כאן 11 נהנה מתכנים שכבר הופקו וחוסך הוצאות כספיות רבות, ואילו ערוץ הכנסת זוכה לחשיפה גדולה יותר מאשר לה הוא זוכה באפיק 99. בעבר, תוכניות שונות מהערוץ שודרו בערוצים שונים כדוגמת ערוץ 2 וערוץ 10.

כיצד אפשר לצפות בערוץ?

בערוץ הכנסת ניתן לצפות דרך הטלוויזיה, דרך האינטרנט וכמובן דרך האפליקציה.

  • טלוויזיה  – ניתן לצפות בערוץ הכנסת באמצעות שידורי חברות הלווין והכבלים באפיק 99 וגם בערוצי עידן +. כמו כן, הערוצים הישראלים בארה"ב מעבירים את התוכניות המרכזיות של הערוץ בכל אמריקה.
  • אינטרנט – ניתן לצפות בשידורי הערוץ דרך אתר הכנסת, ולראות את לוח השידורים המלא.
  • סלולר – באמצעות אפליקציית הכנסת, תוכלו לראות את השידורים החיים של הערוץ.

ערוץ למי שרוצה לראות מה באמת קורה בכנסת

הצפייה בערוץ מתאימה לא רק לאנשים שחיים ונושמים פוליטיקה ורוצים להיות תמיד הראשונים לדעת, אלא גם למי ששואפים להבין יותר, להכיר את הפוליטיקאים מקרוב ולהיחשף לעבודת הכנסת ללא תיווך וללא שיקולים של גופים זרים. החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה המאוחרות תוכלו ליהנות משידורי אולפן בשילוב עם שידורים חיים מהכנסת, ולהרגיש תמיד את האנרגיה הגבוהה של הפרלמנט הישראלי.

ערוץ הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד