י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לילה שלם התעללו בי"

מעצר הנער החרדי ידידיה אפשטיין: הוגשה תלונה במח"ש • צפו

תיעוד המעצר שעורר סערה מסתיים בתלונה למח"ש: ידידיה אפשטיין שנעצר בעיר העתיקה ולטענתו הושפל על ידי השוטרים בתחנת המשטרה הגיש היום את תלונתו באמצעות עורך הדין איתמר גביר. "לילה שלם התעללו בי וצחקו עליי. מקווה שהמחלקה לחקירות שוטרים תטפל בשוטרים שפגעו בי" | המשטרה: "בניגוד מוחלט לנטען, החשוד נעצר לאחר שהפר את הסדר הציבורי, התייעץ עם עורך דין טרם החקירה, קיבל ארוחת בוקר ואביו עודכן בהתאם"

מעצר הנער החרדי ידידיה אפשטיין: הוגשה תלונה במח"ש • צפו
הנער ידידיה אפשטיין צילום: באדיבות המצלם

הנער החרדי ידידיה אפשטיין, שתועד בשבוע שעבר נעצר באלימות על ידי שוטרי מג"ב בעיר העתיקה בירושלים, הגיע היום (שלישי) למחלקה לחקירות שוטרים, מלווה בעורך דינו איתמר בן גביר, במטרה להגיש תלונה כנגד התנהלות השוטרים בפרשת מעצרו וכבילתו באזיקים.

עו"ד איתמר בן גביר אמר כי "הגיע הזמן להפסיק את שכרון הכוח שחלק מהשוטרים לוקים בו. גם בימים האחרונים אנחנו את ההתנהלות והחרפה וחייבים לעצור את זה".

אפשטיין התלונן על תקיפה בעת המעצר, המשך תקיפתו בתחנה ואף התנהלות לא חוקית של השוטרים שכבלו אותו באזיקים והותירו אותו ישן על ספסל בתחנה ללא הכנסתו לתא מעצר עם מזרן ומיטה ומים זורמים כפי שמחייב החוק.

בתום הגשת התלונה, התייחס עורך דינו איתמר בן גביר: "אנחנו מצפים מהמחלקה לחקירת שוטרים למצות את הדין עם השוטרים שפגעו בו והתעללו בו. מדברים במשטרה על כך שהוא לא היה בסדר ואומרים שלא כבלו אותו באזיקים ל-12 שעות אלא למספר שעות בודדות. זה כלל לא משנה, חוק זה חוק. וכשלא מתנהלים לפי החוק מתלוננים נגד השוטרים, ודורשים למצות את איתם את הדין. השוטרים חייבים להפסיק עם השיכרון כוח".

הילד ידידיה אפשטיין אמר: "באתי להתלונן על העוול שנעשה לי. לילה שלם התעללו בי וצחקו עליי. מקווה שהמחלקה לחקירות שוטרים תטפל בשוטרים שפגעו בי".

כזכור, בתיעוד שפורסם ב'בחדרי חרדים', נראה הנער ידידיה אפשטיין כשהוא נעצר בכוח על ידי שוטרים בעיר העתיקה, לאחר שלטענתו בסך הכל סירב לעזוב את המקום. בתיעוד שפורסם מאוחר יותר ועורר סערה, נראה הנער יושב בתחנת המשטרה כשהוא כבול באזיקים. אפשטיין טען כי השוטרים התעללו בו בכך שהותירו אותו באזיקים במשך שעות ארוכות. לדבריו, בניגוד לחוק.

ממשטרת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "המשטרה מקפידה על זכויותיהם וכבודם של נחקרים לצד הצורך להגיע לחקר האמת וכך היה גם במקרה זה. בניגוד מוחלט לנטען, החשוד נעצר לאחר שהפר את הסדר הציבורי, התייעץ עם עורך דין טרם החקירה, קיבל ארוחת בוקר ואביו עודכן בהתאם. בימ"ש החליט לשחררו התנאים מגבילים וחקירת המקרה נמשכת. נמשיך לאכוף את החוק, לשמור על הסדר הציבורי ולפעול בשוויוניות וללא משוא פנים כלפי מי שיפר אותו ברגל גסה". לשון התגובה.

מחלקה לחקירות שוטרים התעללות בעציר אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד