י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התיעודים שעוררו סערה

מ"מ המפכ"ל מתנצל: "התנהלות חריגה שאינה תואמת את ערכי המשטרה"

ברקע הטענות לאכיפה בררנית לצד תיעודים מעוררי הסערה שמגבים את האפליה, מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, מתייחס היום לראשונה לנושא. "על השוטרים לבצע את משימת האכיפה במקצוענות, ברגישות, תוך הפעלת שיקול דעת"

מ"מ המפכ"ל מתנצל: "התנהלות חריגה שאינה תואמת את ערכי המשטרה"
ניצב מוטי כהן צילום: דוברות המשטרה

בימים האחרונים סוערות הרוחות בעקבות תיעודים רבים שמתפרסים ברשתות החברתיות, ובהם נראים שוטרים מבצעים אכיפה תוך חיכוך עם אזרחים, לפעמים אף תוך הפעלת כוח רב מהנדרש, או בחוסר רגישות. רק אמש (שני), פורסם תיעוד בו נראית ילדה חרדית מעוכבת על ידי שוטרים בירושלים, לאחר שהורידה את המסכה בכדי ללגום מכוס ברד שרכשה. למרות תחנוניה השוטרים סירבו לשחררה. התיעוד עורר ביקורת קשה כלפי המשטרה.

בשיחה שקיים מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן הבוקר (שלישי), עם כלל מפקדי מחוזות המשטרה, בנושא המשך היערכות המשטרה במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, הוא התייחס לנושא אכיפת היתר והתיעודים שעוררו סערה.

מ"מ המפכ"ל התייחס לסרטונים המופצים בימים האחרונים ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת, המתעדים מפגשים בין אזרחים לשוטרים ואמר כי מדיניותו בנושא מתן דו"חות היא אחת – "מתן דו"ח הוא אמצעי לצורך ביצוע משימת אכיפה במטרה לשמור על בריאותו של הציבור. על השוטרים לבצע את משימת האכיפה במקצוענות, ברגישות, תוך הפעלת שיקול דעת", אמר כהן. "זוהי שעה קשה עבור כולנו. הציבור חווה אי ודאות כלכלית בריאותית וחברתית ואנחנו, שוטרים ומפקדים, חייבים להיות מקצועיים וקשובים יותר מתמיד בשבילו ולמענו".

מ"מ המפכ"ל הדגיש כי "לצד זאת התנהלות חריגה שאינה תואמת את ערכי הארגון ונורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר, תיבדק ותטופל בהתאם ע"י הגורמים המוסמכים לכך".

בפתח הדברים, הודה מ"מ המפכ"ל לשוטרים ולמפקדים על ההיערכות המהירה והפעילות המבצעית רחבת ההיקף במחוזות ובאגפי המשטרה. ניצב כהן התייחס למשימתה של המשטרה בימים אלו בדגש לאכיפת הנחיות משרד הבריאות: "משטרת ישראל הינה חלק מרכזי במאמץ הלאומי לצמצום התחלואה. עם התפשטות נגיף הקורונה, והרחבת ההגבלות המוטלות על הציבור הרחב על ידי הממשלה, מתרחבת גם משימת האכיפה המוטלת על משטרת ישראל. שוטרי משטרת ישראל מצויים בחזית משימת האכיפה ופועלים למען הבריאות של כולנו לצד יתר המשימות המוטלות על כתפי המשטרה. ככל שהמשימה מתרחבת, הרי שאנו עדים לריבוי מפגשים בין אזרח לשוטר, ובהתאם לכך, הפוטנציאל לחיכוך והתנגדות עולה"

לעניין אכיפת אי עטיית מסכות אמר מ"מ המפכ"ל: "אכיפת אי עטיית מסיכות היא משימה חשובה לטובת מניעת התפשטות הנגיף ויחד עם זאת שוחקת ומורכבת. זוהי משימה שאין לה תוצאות מידיות ונראות לעין, מול אויב בלתי נראה ולעולם לא נדע כמה נפשות הצלנו וכמה תחלואה מנענו בזכות ביצועה. רובם המכריע של מפגשי האכיפה מבוצעים ע"י השוטרים במסירות ומקצועיות מעוררת הערכה".

בסיכום דבריו, חיזק מ"מ המפכ"ל את המפקדים והשוטרים ואמר: "זר לא יבין כמה מורכבת עבודת השוטר, לכמה החלטות הוא נדרש בכל רגע נתון ועם כמה קשיים ואתגרים הוא מתמודד בכל משימה. לצערי, בעת הזו המשטרה אינה זוכה להערכה הציבורית שהיא ראויה לה, אולם הגדולה שלנו היא להמשיך ולדבוק במשימה החשובה במקצועיות ומתוך תחושת שליחות למען הציבור כולו".

אכיפה סלקטיבית מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד