ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מי יחקור?

דיווח: המשטרה סירבה לפתוח בחקירת המימד החמישי

המשטרה לא תחקור את פרשת המימד החמישי בגלל שייתכן שהחקירה נוגעת בעבירות פליליות מצד המשטרה ועל כן היא נגועה בנושא | החקירה תועבר לרשות ההגבלים העסקיים

דיווח: המשטרה סירבה לפתוח בחקירת המימד החמישי
הכניסה ללהב 433 צילום: פלאש 90

מאחר והיא בעצמה מעורבת בפרשה, המשטרה סירבה לפתוח בחקירה בעניין הקשרים שבין המשטרה לחברת המימד החמישי שבראשה עמד יו"ר כחול לבן בני גנץ - החקירה תועבר לרשות להגבלים עסקיים, כך נחשף היום (שלישי) ב'חדשות 13'.

על פי הדיווח, המשטרה לא תחקור את הפרשה בגלל שייתכן שהחקירה נוגעת בעבירות פליליות מצד המשטרה ועל כן היא נגועה בנושא.

פרקליטות המדינה סיימה בחודש פברואר את בדיקת הנושא, בסיומה הוחלט כי גנץ עצמו לא ייחקר בפרשה ואינו חשוד בה. החקירה תעסוק בגורמים אחרים בתוך החברה, שהציגו לכאורה מצגי שווא בפני המשטרה.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה החליט טרם הבחירות לכנסת להורות למשטרה לפתוח בבדיקה בפרשת "המימד החמישי" שבני גנץ העומד בראש מפלגת 'כחול לבן' היה ממנהליה.

יממה לאחר ההוראה של היועמ"ש,החליט ממלא מקום פרקליט המדינה דאז דן אלדד, לפתוח ב'חקירה' פלילית בפרשה

החלטתו של מ"מ פרקליט המדינה, באה לאחר שבחן את המסמכים, חוות דעת קודמות שנכתבו לפני מספר חודשים בפרקליטות, וישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות, להעביר את נושא החשדות בעניין חברת "המימד החמישי" לחקירה פלילית.

אלדד קיבל כי החקירה תוטל על משטרת ישראל. ככל שיעלה צורך בכך, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה, מאחר וישנם לכאורה גם אנשי משטרה הצפויים להיחקר.

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ הגיב אז בכנס לישראלים דוברי רוסית בתל אביב ואמר: "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק ואין לי בעיה עם אף בדיקה שרוצים לעשות. אין בפרשה הזו שום אלמנט פלילי מבחינתי. מי שדוחף את זה הוא הליכוד, מבינים שם שב-17.3 נתניהו הוא לא נחשד, לא נחקר, ולא בשימוע. ב-17.3 ראש הליכוד נתניהו יושב על ספסל הנאשמים. משם מגיע הרעש. אני סמוך ובטוח שלא יהיה שום דבר וסומך על גורמי אכיפת החוק".

פרשת "המימד החמישי" עוסקת בדו"ח מיוחד של מבקר המדינה בעניין מערך הרכש במשטרת ישראל. באותו דו"ח עלה כי בשנת 2016 פנתה "המימד החמישי" אל המשטרה והציעה לה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת. לאחר בדיקות שונות היה צורך לבצע פיילוט על מנת לבדוק את יכולות המערכת, דבר שהצריך אישור ועדת פטור במשרד האוצר לפי תקנה 11 לתקנות חובת מכרזים. לוועדת המכרזים שדנה בעניין הפטור הוצגו נתונים ביחס לחברה, יכולותיה ולקוחותיה אשר בעקבותם אישרה הוועדה את הפטור ממכרז.

לוועדת המכרזים הוצגה חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של משטרת ישראל. חוות הדעת כללה לכאורה פרטים כוזבים ביחס לחברת המימד החמישי, ניסיונה וללקוחותיה. על-פי חוות הדעת שהוגשה לוועדת המכרזים ב-2016, החברה הייתה קיימת ארבע שנים, אף שהיא התאגדה רק בשנת 2014. בנוסף נאמר, כי לחברה חמישה לקוחות שהנם גופים ביטחוניים וכי קיים אצלה זה שנה וחצי מוצר מדף - מבדיקת המבקר עולה לכאורה כי מדובר בפרטים שאף הם כוזבים. ולכאורה לחברה לא היה מוצר מדף ולא היה לה שום לקוח שהינו ארגון בטחוני.

המימד החמישי בני גנץ חקירת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד