י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האלימות נמשכת • צפו

תיעוד מטריד: השוטר בועט בעוצמה במפגין החרדי - ללא כל סיבה

תיעוד חדש המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' מעלה תהיות בנוגע להתנהלותו של שוטר לאחר שזה נראה בועט בעוצמה במפגין חרדי בעת מחאה בשכונת מאה שערים בירושלים על רקע אכיפת הנחיות הקורונה • עד ראייה: "יכולה להיות לכך סיבה אחת - שנאת חרדים גרידא" • תיעוד

תיעוד מטריד: השוטר בועט בעוצמה במפגין החרדי - ללא כל סיבה
השוטר הבועט על רקע מאה שערים צילום: דובער וובר, פלאש 90

התנהלות המשטרה בכל הנוגע לאכיפה במגזר החרדי, מעוררת לא מעט ביקורת במהלך הימים האחרונים, זאת לאור התיעודים המתפרסמים, בהם נראים שוטרים מבצעים אכיפה, לעתים קרובות תוך הפעלת כוח וחוסר התחשבות כלפי האזרחים.

במקרים רבים, הטענות לאכיפה סלקטיבית כנגד הציבור החרדי הביאו לחיכוכים בין שוטרים לאזרחים. כך קרה במוצאי השבת האחרונה בשכונת מאה שערים, לאחר ששוטרים שחלפו במקום קנסו נערה על אי עטיית מסכה.

בתיעוד חדש מאותו אירוע שנחשף ב'בחדרי חרדים', נראה שוטר ניגש למפגין החרדי שמוחה על עיכוב הנערה, ובועט בו בעצומה ללא סיבה הנראית לעין בעת ששכב על המדרכה.

במקרה אחר שהתרחש אף הוא במהלך אותה מחאה, נראית שוטרת משמר הגבול משליכה אישה מבוגרת בעוצמה לעבר הכביש, לאחר עימות שהתפתח בינה לבין המפגינה. עדי ראייה למקרה טוענים, כי גם אם האישה לא פעלה כשורה, הדחיפה שיכלה להסתיים בפציעה חמורה, אינה מוצדקת.

"יכולה להיות לכך סיבה אחת - שנאת חרדים גרידא", אומר דובער וובר, שהיה עד למקרה בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "המצב שבו שוטר מרשה לעצמו לגשת למפגין חרדי, שלא מהווה איום על אף אחד ולבעוט בעוצמה, מוכיח את ההתנהלות השרירותית של המשטרה". וובר מוסיף כי "הדבר יכל להיגמר בפציעה חמורה של המפגין. גם מול בית ראש הממשלה חוסמים כבישים, ולא ראיתי ששוטרים בועטים במפגינים. נהיה מצב הזוי שבו שוטרים מרשים לעצמם להרים ידיים, רק כי מדובר בחרדי".

כזכור, במהלך מוצאי שבת פרצו עימותים קשים בשכונת מאה שערים, לאחר ששוטרים שאכפו חבישת מסכות בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ביקשו לקנוס את תושבת המקום שהתהלכה ללא מסכה ברחוב שבטי ישראל.

במהלך העימותים הושלכו חפצים לעבר השוטרים וכמה מן המפגינים ניסו לחסום את צירי התנועה. מספר פחי אשפה שהוצתו על ידי המפגינים כובו על ידי לוחמי האש.

במשטרה טענו, כי האישה שהפרה את הוראות החוק סירבה למסור פרטים לשוטרים, בעקבות כך החלו עשרות קיצוניים להתגודד סביב השוטרים תוך שהם מפריעים להם בעבודתם, מפרים את הסדר במקום ומיידים בקבוקים וחפצים שונים לעבר השוטרים.

בעקבות כך, נעצרו שני חשודים בגין הפרת הסדר והם הועברו לתחנה. כנגד האישה נרשם דוח בגין אי עטיית מסכה.

תושבי השכונה טוענים בימים האחרונים לאכיפה סלקטיבית מצד המשטרה. לדבריהם, בעוד שתושבים חילונים חולפים במקום ללא מסכות, השוטרים בוחרים לקנוס דווקא את את התושבים החרדים, מה שמביא לא פעם לעימותים עם השוטרים.

באשר לאירוע בו עוכבה האישה, אומרים במשטרה, כי במהלך רישום דוח בגין אי עטיית מסכה, סרבה אישה שהפרה את הוראות החוק למסור פרטים לשוטרים, בעקבות כך החלו עשרות מתגודדים סביב השוטרים תוך שמפריעים להם בעבודתם, מפרים את הסדר במקום ומיידים בקבוקים וחפצים שונים לעבר השוטרים, בעקבות כך נעצרו 2 חשודים בגין הפרת הסדר והם הועברו לתחנה וכנגד האישה נרשם דוח בגין אי עטיית מסכה.

לעצם הבעיטה שניתנה, טוען גורם במשטרה, כי המפגין שמצולם ניסה על פי החשד להפיל את האופנוע המשטרתי ונבלם ע"י השוטר.

יש לציין כי על פי התיעוד בסרטון, המפגין כלל אינו בקרבתו של האופנוע, בעת שהשוטר בועט בו בעוצמה רבה.

אלימות שוטרים מאה שערים אכיפה סלקטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד