י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הדרת הציבור החרדי

שעות נפרדות במסלולי טיולים? זילבר בוחנת

ארגון בצלמו פנה בשבועות האחרונים למשנה ליועמ"ש הגב' דינה זילבר, בבקשה לאפשר שעות נפרדות עבור הציבור הדתי והחרדי במסלולי טבע בישראל. זילבר השיבה כי "היא בוחנת את הנושא"

שעות נפרדות במסלולי טיולים? זילבר בוחנת
בריכת המשושים צילום: ניקי קלווין/ פלאש 90

לאחר שארגון בצלמו פנה בשבועות האחרונים למשנה ליועמ"ש הגב' דינה זילבר, בבקשה לאפשר כי במסלולים ייחודיים, יהיו שעות נפרדות למגזר הדתי והחרדי, השיבה זילבר כי "היא בוחנת את הנושא"

הפניה למשנה הגיעה לאחר פניות רבות של אזרחים שפנו לארגון והלינו על כך שלתפיסתם הדתית, ישנה בעיה לשחות בבריכות מעורבות, וכי חלק מהמסלולים מצריכים שחייה.

עוד סיבה המסבירה את פניית בצלמו, היא לאחר תביעה שהוגשה בחודש האחרון לבג"ץ, בגיבוי של המשנה ליועמ"ש, בדרישה לפתוח את בריכת השחייה ביישוב קרית ארבע גם לשעות משפחתיות. ביישוב מתחוללת סערה כבר שנים ארוכות בשל רצון של חלק מהתושבים לפתוח את הבריכה גם למשפחות ולא רק באופן נפרד. בעבר פסק בג"ץ כי יש לפתוח את הבריכה גם למשפחות, אך בתגובה נסגרה הבריכה לחלוטין.

לאחרונה ביקשו בקרית ארבע לפתוח מחדש את הבריכה ללא שעות משפחתיות וכך התעוררה הסערה מחדש. בעתירה מחודשת שהוגשה נכתב כי זילבר תומכת בטענות העותרים ודורשת ממועצת קרית ארבע להקצות שעות לשחייה מעורבת.

עקב האמור, פנו בארגון בצלמו בדרישה לאפשר לדתיים וחרדים לקבל אפשרות לשעות נפרדות למיעוט הדתי במסלולי טבע. בארגון טענו כי בשמורות טבע כדוגמת שמורת יהודיה ברמת הגולן נדרשת חובת שחיה בבריכות גדולות, ומכיוון שהשחייה במקום מעורבת הציבור הדתי והחרדי מודר.

"הציבור הדתי והחרדי אשר כידוע אינו שוחה באופן מעורב לעיתים רבות נאלץ להדיר רגליו ממקומות אלו. או לבוא בשעות הבוקר המוקדמות", טענו בארגון. פניות רבות לארגון זכויות האדם בצלמו התקבלו בתקופה האחרונה בבקשה לפעול בעניין כדי לאפשר לציבור הדתי לטייל בצורה שאינה נוגדת את אורח חייו הדתי", כתבו בארגון. לכן, הם פנו לזילבר וכן לרשות הטבע והגנים "במטרה למצוא פיתרון בדמות ימים חריגים שבהם יהיה זמנים נפרדים".

עוד הוסיפו בארגון בצלמו כי "אין כל ספק שישנו מיעוט דתי אשר מעוניין ליהנות ממשאבי הטבע כמו כולם אך אמונתו הדתית אוסרת זאת עליו. כבר נקבע לגבי חופי ים כי ניתן לקיים חופים נפרדים, ואין זה הדרה שכן שחיה מעורבת הינה בעיה הלכתית". לכן, ביקש מנכ"ל הארגון שי גליק, מהמשנה ליועמ"ש, למצוא ימים חריגים בשנה שיוגדרו כימים נפרדים לנשים ולגברים בשמורות הטבע. בפנייתו הוסיף ארגון בצלמו חוו"ד משפטית מיועמ"ש הארגון ומומחה למשפט מינהלי עו"ד מיכאל ליטווק בו נטען שהחוק אכן הסמיך את הרשויות המקומיות לעשות זמנים נפרדים בבריכה. אולם מדובר במסלולים אשר אינם שייכים למועצות ולכן על המשנה לקבוע זאת לרשות הטבע והגנים הממונים על מקומות אלו. בחוו"ד אף צויינו דבריו של ח"כ אברמוביץ בעת שנחקק חוף חופים נפרדים. במקומות אשר לא נקבעו הסדרים נפרדים נגרם לאנשים סבל רב. יפים הדברים גם פה . ואכן במענה שהגיע השבוע מלשכתה נמסר, כי היא בוחנת את הנושא לעומק ותגבש בקרוב החלטה סופית.

דינה זילבר הפרדה הפרדה לחרדים הפרדה מגדרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד