ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקורונה בבני ברק

בעקבות הפרת ההנחיות: העירייה אטמה את שטיבלאך 'בית הלל'

בעקבות החלטת עיריית בני ברק לסגור כל מוסד שבו ימצאו הפרות של הנחיות משרד הבריאות, הוחלט הערב לסגור את שטיבלאך 'בית הלל' בעיר | עיריית בני ברק: "נמצאו ליקויים והעדר שמירה על ההנחיות"

בעקבות הפרת ההנחיות: העירייה אטמה את שטיבלאך 'בית הלל'
סגירת שטיבלאך בית הלל בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

לאחר החלטת עיריית בני ברק על סגירת בתי כנסת שיפרו את ההנחיות, הערב (חמישי) ביצעו אנשי השיטור העירוני אטימה מוחלטת של שטיבלאך 'בית הלל' , לאחר שלטענת העירייה, בימים האחרונים ביצעו אנשי השיטור מספר ביקורים במקום, בהם התגלו הפרת הנחיות, שעלולות לסכן את חיי המתפללים.

בעיריית בני ברק טוענים, כי הדבר נעשה בהחלטה חדה ומשמעותית של הפורום המשותף לרבני העיר ולרופאים שהוקם במטרה לאכוף את הנחיות משרד הבריאות.

באותו פורום הוחלט על סגירה מיידית של מתחם גדול של בתי כנסת ומתחם נוסף של בתי כנסת וכולל אברכים, לאחר שמצאו ליקויים והעדר שמירה על ההנחיות.

במהלך סיורים של צוותי הפיקוח של הוועדה, אומרים בעירייה, התגלו הליקויים במקום לאורך היומיים האחרונים, ועם קבלת תמונת המצב החליטה הוועדה בהחלטה משותפת להעביר את הנושא למערך האכיפה של השיטור העירוני ומשטרת ישראל על כל המשתמע מכך.

"בהתאם לכך פעל השיטור העירוני וסגר את מתחם בתי הכנסת "בית הלל" בשיכון ויזניץ וכעת בדרכו למתחם בתי כנסת וכוללים נוסף", נמסר מהעירייה.

עיריית בני ברק מקיימת סיורים הדוקים המתקיימים מידי יום בכל מוסדות התורה ובתי הכנסת, סיורים גלויים וחסויים, כאשר הנתונים כולם מונחים לפתחה של הוועדה המצהירה באופן ברור: "השמירה על הבריאות ועל התקנות הינה חדה ובלתי מתפשרת עד לשינוי מכריע בהיקפי התחלואה בעיר".

כזכור, לפני כשבוע קיימו בעירית בני ברק ישיבת חירום, שבה הוחלט על שורת צעדים חריגים לבלימת קצב ההדבקה, ביניהם "אפס סבלנות להפרות הגבלות הקורונה". ראש העיר אברהם רובינשטיין, הביא לאישור בישיבת סגני ראש העיר והנהלת העירייה, החלטה על תגבור צוותי הפיקוח העירוניים והקמת מערך אכיפה ייעודי שיכלול תגבור מערים נוספות ויאכוף את ההנחיות על מוסדות החינוך הפרטיים והישיבות.

במסגרת המערך החדש, הוחלט כי מוסדות שיימצאו בהם ליקויים והפרות של הכללים כפי שנקבעו – ייסגרו מיידית בצו מנהלי עירוני. בנוסף, ייסגרו גם מוסדות שנמצא בהם חולה קורונה מאומת וקיים חשש להדבקה בקרב אנשי המוסד. 

עוד הוחלט, כי בראש מערך הפיקוח והאכיפה יעמדו שלושה רופאים, שלושה נציגי ציבור מטעם העירייה, נציגי משטרת ישראל והשיטור העירוני. כמו כן, במטרה לאפשר את האכיפה ההדוקה, העירייה החליטה לתגבר משמעותית את צוותי מערך האכיפה בעיר. התגבור ייעשה בין היתר על בסיס סיוע בפקחים מערים אחרות, שנרתמו לסייע.

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין אמר בתום הישיבה: "בתוך זמן קצר יצאו צוותי פיקוח משולבים, במטרה לאכוף את ההנחיות של משרד הבריאות. המדיניות בבני ברק היא אפס סבלנות לכל הפרה של תקנות הקורונה. נמשיך לשמור על החוקים ולעצור את התחלואה ככל שנידרש".

באשר לסגירת בית הכנסת 'בית הלל' נמסר מעיריית בני ברק: "בהמשך לפעילות שננקטה היום ובהוראת הוועדה ההלכתית-רפואית: בתי הכנסת והמוסדות בעיר יורשו לפעול אך ורק בכפוף למינוי גבאי ואחראי קורונה שיהיה מחוייב לשמירה ואכיפה של כל כללי הבטיחות והוראות רבני העיר שליט"א והצוות הרפואי".

בית הלל אכיפת חוק סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד