ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
החל משבת

בלגיה: חובה לעטות מסכות בבתי הכנסת

בישראל זו חובה כבר כמה וכמה חודשים ועדיין התחלואה מתפרצת מחדש ושוברת שיאים. בבלגיה נזכרו מאוחר ואחרי כ-60 אלף נדבקים וכעשרת אלפים מהם מתים, החליטו להחמיר עם הציבור ולחייב עטיית מסכה בכל מקום כולל בתי כנסת

בלגיה: חובה לעטות מסכות בבתי הכנסת
התפילות במרפסות ובגינות של העיר מודיעין עילית צילום: שוקי לרר

כמו מדינות רבות בעולם, בלגיה הצטרפה למדינות שחובה לעטות בהן מסכה בכל המרחב הציבורי, עד היום היתה חובה ללבוש מסכה רק בתחבורה ציבורית, אך החל מיום שבת חובה לעטות בכל מקום.

בחנויות, בתי קולנוע, אולמות ומוזיאונים, כל מקום ציבורי, תהיה חובה לעטות מסכה, גם במרכזי קניות גדולים בהם יש רווח מספיק בין אנשים, ובאזורים מקורים אחרים שבהם לא היתה חובה לעטות עד היום, כולל בתי קולנוע, וכמובן בתי הכנסת, וכל אירוע ציבורי.

הוועדה המייעצת של הממשלות השונות בבלגיה, היא זו שהחליטה להחמיר בעניין ומעתה תחול החובה גם בכל מבנה דתי כמו כנסיות, מסגדים ובתי כנסת.

מעל 60,000 נדבקו בנגיף הקורונה בבלגיה, כמעט עשרת אלפים מהם מתו, בלגיה מנסה ככל אירופה לחזור לשגרה, מנייני המרפסות כבר הסתיימו וכולם חזרו לבתי הכנסת, אך אם המצב יימשך לרעה, סגירת בתי הכנסת יכולה לשוב.

באנטוורפן מתגוררים אלפי משפחות חרדיות שמנסות לחזור לשגרה, החולים מתוך חברי הקהילות החרדיות החלימו ב"ה לאחר שנדבקו בנגיף, ובקהילה מקווים שהפעם הם יצלחו את הגל השני ללא אסונות.

בלגיה מסכה קורונה בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד