ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שוב זה קורה

במהלך הלילה: פיצוצים מסתוריים בטהראן

שוב זה קורה: לאחר סדרת פיצוצים מסתוריים במתקנים שונים באיראן שיוחסו לישראל - הלילה שוב פיצוץ מסתורי במספר מבנים בטהראן • לפי הדיווחים מדובר במחסן טילים של משמרות המהפכה

במהלך הלילה: פיצוצים מסתוריים בטהראן
פיצוץ באיראן צילום: צילומסך

לאחר חמישה אירועים של שריפות ופיצוצים במספר מבנים של תחנות כוח ומתקני גרעין באיראן, הלילה (חמישי) שוב פיצוץ באיראן עם הפסקות חשמל. ערוץ "אל-ערביה", הפרו-סעודי, מדווח כי הפיצוצים אירעו במחסן טילים של משמרות המהפכה.

תושבים בטהרן דיווחו לגופי תקשורת המתנגדים למשטר האיראני, כי כמה פיצוצים נשמעו במערב העיר וכי אחד מהם היה "ממש חזק". כך לפי סוכנות הידיעות האיראנית FARS. הפסקות החשמל אירעו בפרברים שחריאר וקודס, שמיקומם מערבית לטהראן.

כזכור, באיראן אירעו בתקופה האחרונה כמה פיצוצים מסתוריים במקומות שונים. בלילה שבין שני לשלישי אירע פיצוץ במפעל למילוי בלוני חמצן בעיר אקראשר, מדרום לטהראן. שני בני אדם נהרגו ושלושה נפצעו. מפעל נוסף באזור נפגע מהפיצוץ. באיראן טענו שהסיבה לפיצוץ היא רשלנות. אך לדברים הללו אין הוכחות.

בשבת האחרונה דווח על פיצוץ בתחנת כוח באהווז שבדרום-מערב איראן. הפיצוץ היה באחת הטורבינות במקום. כל דיווחה רשת אל ג'זירה.

עשן שחור היתמר מן המתקן. מספר ימים לפני הפיצוץ בהוואז, אירע פיצוץ במתקן העשרת האורניום בנתנז. איראן טענה כי זה היה באמצעות מתקפת סייבר, אך הניו יורק טיימס דיווח מפי מקור מודיעיני במזרח התיכון כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפיצוץ. ואכן, גורם במשמרות המהפכה אישר לעיתון כי הסיבה לפיצוץ היא אכן פצצה.

טהראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד