ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נתוני התחלואה שהובילו למהלך

הסגר על השכונות החרדיות נכנס לתוקף; מה מותר ומה אסור?

בשעה 13:00 החל באופן רשמי הסגר על מס' ריכוזים ברחבי הארץ, בהן שכונות חרדיות בערים מעורבות. כוחות משטרה גדולים התפרסו בכניסה לשכונות ומונעים כניסה ויציאה מהן ואליהן • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים וההגבלות, ההנחיות לתושבים, מה מותר ומה אסור בתוך השכונות?

הסגר על השכונות החרדיות נכנס לתוקף; מה מותר ומה אסור?
המשטרה מטילה סגר צילום: פלאש 90

לאחר החלטת ועדת השרים אמש, החל משעה 13:00 (שישי) נכנסו לתוקפן ההגבלות על מספר שכונות ברחבי הארץ, בהן שכונות חרדיות בערים ירושלים, בית שמש וקרית מלאכי, בהן נקבע כי אחוז התחלואה מחייב סגר מיידי.

הסגר יחול למשך שבוע שלם, עד ליום השישי הבא בשעה 13:00 על השכונות הללו:

בבית שמש – שכונות נחלה ומנוחה וקנה הבושם.
בירושלים – שכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף.
בלוד – שכונות גני יער וס"ח.
ברמלה – שכונת עמידר ביל"ו.
בקריית מלאכי – אחוזת רוטנר ושכונת חב"ד.

כך למשל, מאז שעות הבוקר התפרסו כוחות משטרה ופיקוד העורף בכניסות לשכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף בירושלים, ובשכונות נחלה ומנוחה וקנה הבושם. בעיר בית שמש, במטרה לצמצמם את תנועת הנכנסים והיוצאים מהשכונות. ההגבלות תקפות לשבוע החל מהיום, בכפוף להחלטת ועדת השרים.

על מנת לאכוף את הגבלות התנועה, הקימה המשטרה מחסומים בדרכי הגישה לשכונות, המחסומים יאוישו בשוטרי משטרת ישראל, שימנעו תנועה לא הכרחית. בנוסף, יפעלו שוטרי משטרת ישראל בכוחות מתוגברים בתוך השכונות על מנת לסייע לתושבים ולאכוף את ההנחיות במטרה להבטיח את בריאות התושבים ולמנוע את התפשטות הנגיף.

בתוך השכונות יש לפעול בהתאם להנחיות לריחוק חברתי של משרד הבריאות ובכלל זה עטיית מסכה בשטחים ציבוריים.

על פי התקנות לשעת חירום, כפי שנקבעו בחוק, חל איסור יציאה מאזור מוגבל או משכונה שעליה הוטל סגר פרט למקרים הבאים: קבלת טיפול רפואי שלא ניתן לקבל באזור המוגבל, הליך משפטי שמחייב נכוחות מחוץ לאזור המוגבל, הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, שוטרים, אנשי צוות רפואי או חיילים תושבי הישוב במסגרת תפקידם, בנוסף ניתן לצאת לצורך חיוני אחר כגון עבודה חיונית לאחר קבלת אישור מרשות חירום לאומי. פניה לרח"ל (רשות חירום לאומית) לקבלת אישור מבוצעת בטלפון 104*.

אלו הרשאים להיכנס לאזור המוגבל: תושבי האזור המתגוררים בו בדרך קבע, כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לרבות שירותי חשמל, מים, תקשורת ופסולת, העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה (כב"ה, מד"א, משטרת ישראל, צה"ל), צוותים רפואים ועובדי רפואה, עובדים סוציאליים, עובדי רווחה, עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים, בנוסף ניתן להיכנס לצורך חיוני אחר כגון עבודה חיונית לאחר קבלת אישור מרח"ל. 

בשונה מהסגרים שהוטלו במהלך הגל הראשון, ישנן מגבלות נוספות החלות על יציאה ממקום המגורים בתוך האזור המוגבל, כפי שקבוע בחוק, על כך יש להתעדכן באתר משרד הבריאות.

מהמשטרה נמסר, כי שוטרי משטרת ישראל יפעלו על מנת לסייע לתושבים לקיים את הנחיות משרד הבריאות ולהבטיח את בריאות התושבים. התושבים נדרשים להקפיד על קיום ההנחיות, להימנע ממגע ולשמור מרחק זה מזה, לא להתרחק מהבתים יותר מהמרחק המותר למעט הצטיידות במזון או תרופות, להימנע מכל התקהלות ולהקפיד על עטיית מסיכות במרחב הציבורי.

נתוני התחלואה בערים שבהן הוטלו סגרים

מזה כחודש וחצי מגמת התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל נמצאת בעלייה. בשבועות האחרונים מספר החולים עלה בצורה משמעותית ואף עבר בימים האחרונים את רף ה-1,200 חולים ליום. בעקבות העלייה, הוטלו בימים האחרונים הגבלות שונות החלות בכלל המדינה, לרבות הגבלות על הפעלת אולמות, מוסדות תרבות, מסעדות, חדרי כושר, בריכות שחייה ועוד, וכן הוגבלו ההתקהלויות ברחבי הארץ. עם זאת, לאור תחלואה משמעותית באזורים המפורטים בהחלטה, וזאת גם לאחר נקיטת אמצעים שונים, נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית נוספת.

נכון לאמש (חמישי) בשעה 22:00: בעיר בית שמש ישנם 269 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 212 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 145%.
 
בירושלים ישנם 2,033 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 218 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 121%.
 
בלוד ישנם 212 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 278 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 102%.
 
ברמלה ישנם 208 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 275 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 117%.
 
בקריית מלאכי ישנם 131 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 537 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 368%.
 

סגר בירושלים הגבלות אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד