י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ממשיך להתקרב לדת

בנו של אביב גפן חגג בר מצווה והניח תפילין

הזמר הישראלי אביב גפן שהיה סמל החילוניות בזמר הישראלי שהגדיר את עצמו בעבר כאיש שמאל ואתאיסט, ממשיך להתקרב בתקופה האחרונה לדת ולחרדים והיום אף הניח תפילין לבנו בכורו 

בנו של אביב גפן חגג בר מצווה והניח תפילין
אביתר בנאי בהנחת תפילין לדילן גפן צילום: מתוך אינסטגרם

הזמר והיוצר אביב גפן חגג בר מצווה לבנו הבכור 'דילן', כשהזמר אביתר בנאי מסייע לו בהנחת התפילין בפעם הראשונה.

אביב גפן נחשב לאחד הגדולים בזמר הישראלי, כשחלק מיצירותיו הפכו לקאנון ברפרטואר היצירה הישראלית. מבחינה פוליטית נחשב גפן לאיש שמאל, כאשר בצעירותו סרב להתגייס לצה"ל מטעמי מצפון ועורר זעם רב בקרב חלקים רבים בעם.

גפן אף תמך בהסכמי אוסלו והיה מהאחרונים שראו את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, טרם הירצחו ב'כיכר מלכי ישראל' בתל אביב.

אך נדמה שעם התבגרותו גפן עובר תהליך של התמתנות ומצעיר קיצוני ופרוע - הוא הפך אט אט לאיש פרגמטי יותר וקיצוני פחות. בעקבות כך, גם יחסו לחרדים השתנה מקצה לקצה.

אביתר בנאי בהנחת תפילין לדילן גפן. מתוך אינסטגרם

בראיון שהעניק בעבר ל'בחדרי' סיפר גפן כי "אני נוהג לקחת את בני דילן בימי שישי לבני ברק, שם אנחנו קונים מאכלים יהודים לשבת. אני מתקרב לדת דרך האוכל היהודי". וכאן הטיל גפן פצצה, "חרדים מתייחסים אלי יותר יפה מחילונים". סתם ולא פירש.

ניסינו להבין קצת יותר, אז פנינו לחיים גיטלר חברו הטוב של גפן, שמלווה אותו בביקורים בבני ברק. גיטלר אומר לבחדרי חרדים: "אני ואביב מכירים הרבה שנים. לפני חצי שנה כשנולד לאביב בן, ישבתי איתו ועם אישתו, הסברתי להם על חשיבות מצוות ברית מילה. אביב מצידו הסכים, ואכן ערכנו את מצוות ברית המילה אצל דוקטור גונן".

"אביב סיפר לי שאישתו מדליקה נרות, ומקפידה על שמירת שבת. והיא זו שדחפה אותו גם להתקרב לדת, ואכן הוא מרבה להגיע מידי שישי לבני ברק שם אנו עורכים קניית מאכלים, ודרך זה הוא מתקרב לדת".

בראיון בעבר לעיתון ישראל היום אמר "גם בשורשיי היהודיים, כשבני דילן יהיה בר מצווה ביולי, יש לו הרבה חברים שלא רוצים לעלות לתורה, עלייה לתורה נראה משהו מיותר לגמרי. והוא בא אליי ואמר, שמע אבא, נכון לא אכפת לך שאני לא אעלה לתורה? ואני אמרתי רגע, דווקא אני כן רוצה. אז הוא אומר לי, למה? אבל אתה חילוני אתאיסט, אתה אביב גפן".

"אמרתי, משהו בי חושב שדווקא כן תעלה לתורה. ויש כאן כן איזה חיבור שהוא הרבה יותר עמוק, מכל פוליטיקאי, יש איזה זיקה וצריכים לחזור לביחד".

אביב גפן אביתר בנאי הנחת תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד