י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האלימות המשטרתית

בצלאל סמוטריץ' להגנת החרדים: "קורא לפטר את מ"מ המפכ"ל"

האלימות המשטרתית במהלך המחאה כנגד הטלת הסגר על השכונות החרדיות בירושלים הובילה את ח"כ בצלאל סמוטריץ' לקרוא לפיטוריו של מ"מ המפכ"ל: "חרדים מפגינים נגד הסגר בירושלים והמשטרה משתוללת באלימות" • אייכלר: לחילונים מותר להתקהל ולהפגין, לחרדים אסור

בצלאל סמוטריץ' להגנת החרדים: "קורא לפטר את מ"מ המפכ"ל"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות האלימות המשטרתית כנגד המוחים החרדים, בהפגנות שנערכו הלילה (מוצ"ש) בירושלים נגד הטלת הסגר על השכונות החרדיות - קורא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לפטר את ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן.

סמוטריץ' מתייחס למחאת ההמונים שנערכה הלילה בתל אביב, בה כמעט ולא נראתה אכיפה משטרתית, ביחס למחאות החרדים שם נראה כי המשטרה הפעילה יד קשה. "שמאלנים מפירים את ההנחיות בתל אביב ואנרכיסטים מנפצים שמשות והמשטרה לא נראית באופק. חרדים מפגינים נגד הסגר בירושלים והמשטרה משתוללת באלימות", כתב חבר הכנסת סמוטריץ' בצאת השבת.

במהלך ההפגנה שנערכה בצומת שמגר בבירה, תועדו השוטרים מכים מפגינים חרדים ללא כל סיבה הנראית לעין. בתיעוד נוסף נצפו שוטרים כאשר הם מונעים ממתנדבי ההצלה לגשת לפצועים שנפגעו במהלך המחאה. במהלך ההפגנה שנמשכה עד לשעות המאוחרות של הלילה, נעצרו עשרה בני אדם. 

בעקבות כך, קרא  סמוטריץ' לראש הממשלה נתניהו ולשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ‬⁩לפטר את מ"מ המפכ"ל לאלתר: "מישהו חייב לקחת אחריות על אפליית החרדים הקשה שאנחנו עדים לה בתקופה האחרונה".

גם חבר הכנסת ישראל אייכלר תקף אמש את המשטרה ואת הממשלה. לדבריו, "המילים מיותרות הערב. התמונות מתל אביב המשוחררת וירושלים הנצורה מדברות בעד עצמן: לחילונים מותר להתקהל ולהפגין, לחרדים אסור".

אייכלר הוסיף כי "מי שעוד חשב עד היום שיש זכויות אדם לחרדי בארץ ישראל, גילה הלילה שוב את האמת המרה: חרדי הוא אזרח חסר זכויות אדם במדינת היהודים ככזה מותר לכלוא אותו בסגר מיותר מאחורי גדרות, להרביץ לו, להתעלל ברגשותיו ובאורח חייו. מדובר בכליאת שוא של מאה אלף חרדים חפים מקורונה בירושלים, ביתר, בית שמש ועוד".

"אם היה מי ששומע, הייתי שב וקורא לראש הממשלה ולשר הבטחון לפתוח את הסגרים מיד. הם אינם מונעים קורונה. אבל כבר מזמן קיבלנו את המסר: אין ממשלה דמוקרטית בארץ ישראל. יש שלטון אלים ואכזר, עויין וחסר מעצורים״, תקף בחריפות תוך שהוא שב וקרא לשרים החרדים לפרוש מיד מן הממשלה, "עד שיבוטלו הסגרים האכזריים, לדבריו. "אולי כך נמצא פתאום מי שישמע לזעקת הנצורים ויסיר את גזירת הסגרים והאלימות המשטרתית. זו השפה היחידה שהממשלה הזאת תבין, אולי והלוואי", הוסיף אייכלר.

הפגנה סגר אלימות משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד