י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
20 נעצרו

מחאה אלימה בתל אביב; שוטרים נפצעו

אלימות והפרות סדר במחאת הענק שהתקיימה אמש בתל אביב: שלושה שוטרים נפצעו באורח קל • בין היתר נופצו דלתות וחלונות וכן הושלכו בקבוקים לעבר השוטרים

מחאה אלימה בתל אביב; שוטרים נפצעו
מפגין בעימות עם שוטרים, אמש צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בסיומה של הפגנת ההמונים שהתקיימה הלילה (מוצ"ש) בתל אביב, כנגד התנהלות הממשלה, החלו המפגינים לחסום את את צירי התנועה, להתפרע ואף לבצע וונדליזם. באחד המקרים נופצו דלת וחלונות של בנק דיסקונט ברחוב אבן גבירול בעיר.

שלושה שוטרים נפגעו באורח קל וטופלו במקום על ידי הצוותים הרפואיים במהלך הפרות הסדר הציבורי, הותקפו מספר שוטרים, הושלכו לעברם בקבוקים והופעל לעברם גז מדמיע.

במהלך המחאה, שהסתיימה רק לפנות בוקר, המשיכו המפגינים להפר את הסדר הציבורי, תוך גרימת ונדליזם למספר חנויות בשדרות רוטשילד והצתת פחי אשפה. 20 חשודים נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי. החשודים הועברו לתחנת המשטרה לצורך חקירה וחלקם יובאו הבוקר (ראשון) לבית המשפט להארכת מעצרם.

במשטרה שבו והדגישו כי הם מאפשרים את חופש המחאה, אולם משטרת ישראל מבחינה בין מחאה לגיטימית בעלת גבולות מוגדרים לבין התפרעות משולחת כל רסן המפרה את הסדר תוך פגיעה באנשי משטרה, פגיעה ברכוש ופגיעה בציבור הרחב.

אמש נשמעה ביקורת קשה כנגד המשטרה, על הפעלת הכוח במחאות שהתקיימו נגד הטלת הסגר על השכונות החרדיות בירושלים, ומנגד על היד המלטפת שהופנתה כלפי המפגינים בתל אביב.

במהלך ההפגנה שנערכה בצומת שמגר בבירה, תועדו השוטרים מכים מפגינים חרדים ללא כל סיבה הנראית לעין. בתיעוד נוסף נצפו שוטרים כאשר הם מונעים ממתנדבי ההצלה לגשת לפצועים שנפגעו במהלך המחאה. במהלך ההפגנה שנמשכה עד לשעות המאוחרות של הלילה, נעצרו עשרה בני אדם.

בעקבות כך, קרא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה נתניהו ולשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ‬⁩לפטר את מ"מ המפכ"ל לאלתר: "מישהו חייב לקחת אחריות על אפליית החרדים הקשה שאנחנו עדים לה בתקופה האחרונה".

קורונה כיכר רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד