י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"שוכב בבית עם כאבים בכל הגוף"

הצלם החרדי הופל על ידי שוטר; השר אוחנה: "יטופל בחומרה"

האלימות המשטרתית נמשכת. שוטר תועד הערב כשהוא דוחף בעוצמה צלם עיתונות חרדי ומטיח אותו על הכביש | השר אוחנה שצפה בתיעוד הגיב מיד | הצלם ל'בחדרי': "עכשיו אני שוכב בבית עם כאבים בכל הגוף. אנשים סיפרו לי שהתעלפתי והזעיקו את כוחות ההצלה שטיפלו בי"

הצלם החרדי הופל על ידי שוטר; השר אוחנה: "יטופל בחומרה"
מחאת חרדים בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שוב תיעוד מטריד של אלימות משטרתית: מאיר קקון, צלם רבנים חרדי, הותקף אמש (שני) על ידי שוטר במהלך המחאה שהתקיימה בצומת ירמיהו/שמגר בבירה, כנגד הסגרים שהוטלו על השכונות החרדיות.

התיעוד גרר תגובות רבות, ומי שהגיב במהירות שיא הוא השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שבתגובה לשיתוף הסרטון על ידי העיתונאי אריאל אלחרר, בו הותקף קקון, כתב השר: "השוטר אותר. ‏יטופל במלוא חומרת הדין, אדווח על התוצאה".

"עוד טרם התחילה המחאה, עדכנתי את הקצינים שאני מצלם את המחאה, הכל סודר מולם", מספר קקון בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "עמדתי בצד ללא הפרעה לאיש, כפי שאפשר לצפות בתיעוד, תוך שהשוטרים רצים לכיוון המפגינים. לפתע אחד השוטרים הגיע לכיווני ודחף אותי בעוצמה לרצפה".

"תיעדתי את השוטרים, הוא רץ לכיוון המפגינים ולמרות שהוא ראה שאני מצלם ולא משתתף במחאה, הוא נתן לי כמה והשליך אותי על הרצפה. אולי הוא כעס שצילמתי אותו".

הצלם אומר ל'בחדרי חרדים': "עכשיו אני שוכב בבית עם כאבים בכל הגוף", הוא מתאר, "אנשים סיפרו לי שהתעלפתי והזעיקו את כוחות ההצלה שטיפלו בי".

קקון מוסיף כי מייד לאחר האירוע, חייג מפקד מרחב ציון עופר שומר, שצפה בסרטון, ואמר לו שמדובר במקרה חמור וכי הוא מוזמן להתלונן על השוטר. 

"הוא כנראה לא רצה לראות צלמים חרדים", מוסיף קקון. "בשונה ממני, חלפו במקום צלמים שאינם חרדים ולא נאמרה להם אפילו מילה".

במהלך מחאה שהתקיימה הערב בצומת שמגר, התאספו מאות בני אדם למחאה, זה הערב השלישי ברציפות, כנגד הסגר שהוטל על השכונות בירושלים. חלק מן המפגינים הבעירו פחי אשפה וניסו להסיר את המחסומים שהציבה המשטרה במטרה לאכוף את הסגר על השכונות.

לאחר שבהפגנה שהתקיימה אמש, התנהלה המשטרה באיפוק רב כלפי המפגינים, הערב נראה כי השוטרים בשטח קיבלו הנחיה לאכוף את הפרות הסדר. בעקבות כך, עצרה המשטרה 20 חשודים, בהם חשוד שנעצר ע"י השוטרים עת שהתכוון עפ"י החשד לשגר זיקוקים 'מכוורת' שנתפסה ברשותו. בין העצורים קטין כבן 13 שעל פי החשד הפר את הסדר במקום.

כוחות גדולים של המשטרה המשיכו לפעול עד לשעות הקטנות של הלילה אל מול מפרי הסדר, על מנת להשיב את הסדר הציבורי.

אלימות משטרתית הפגנה תקיפת עיתונאי שוטר אלים סגר בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד