כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אין מנוס מסגר?

הזינוק נמשך: למעלה מ-200 חולים במצב קשה

נתוני התחלואה בנגיף הקורונה ממשיכים לזנק בקצב מדאיג, כאשר נכון להערב שוכבים בבתי החולים מעל 200 חולים במצב קשה, מהם 57 המחוברים למכונת הנשמה | שני קורבנות נוספו מאז אמש

הזינוק נמשך: למעלה מ-200 חולים במצב קשה
מעבדת קורונה. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

 מספר החולים בגל השני של נגיף הקורונה בישראל ממשיך לזנק, ברקע החשש מהצורך בהטלת סגר בעקבות ההתפרצות המחודשת. 1,580 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל מאז אמש בחצות, בכך עלה מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-43,668. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (רביעי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 31,392 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להערב, על 23,399. מספר המונשמים ממשיך לעלות  ועומד כעת על 57 חולים הזקוקים למכונת הנשמה - עלייה של חולה אחד במספר המונשמים מאז אמש - מתוך 205 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. שני חולי קורונה נוספים נפטרו מאז אמש בשעות הערב, כך שמספר הנפטרים עומד על 375. 19,894 חולים החלימו עד כה מהנגיף.

מוקדם יותר התייחס השר אדלשטיין לאפשרות שיוטל סגר ברחבי הארץ בעקבות מצב התחלואה ואמר: "זה יהיה נס אם לא יוטל סגר. אני אומר זאת בצורה פשוטה. מהיום הראשון שלי במשרד אמרתי ועשיתי את הכל כדי לא להגיע לסגר כללי. אבל במציאות שבה כל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי רחב כנגד אותה הגבלה, אנחנו צריכים להבין פעם אחת ולתמיד; אם כל ארגז הכלים הנוספים לא יעמוד לרשותנו, בסופו של דבר גם נגיע לסגר. אני מציע לשרים, לח"כים ולגם לנציגי התקשורת לזכור את הנוסחה הפשוטה הזאת".

"אם נוכל לנקוט בצעדים לפני הסגר לא נגיע לשם", הוסיף אדלשטיין, "אם נשב באפס מעש בימים הקרובים - המציאות תביא אותנו לסגר. לא משרד הבריאות ולא הממשלה - המציאות", הסביר. "אני חושב שנשארו לנו 3-4 ימים לראות אם יש תוצאה כלשהי לאותם צעדים מינימליים - הרבה פחות ממה שרצינו. אם יקרה לנו נס רפואי ונראה שינוי מגמה, אז אולי גם לא נגיע לזה".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד