י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שמע על כך בתקשורת

היועמ"ש על ההגבלות: "לא ניתנה חוות דעת משפטית"

מסביבתו של היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט טוענים כי הוא שמע על ההגבלות החדשות בתקשורת • "לא ניתנה חוות דעת משפטית, עמדתו תגובש ותוגש לממשלה"

היועמ"ש על ההגבלות: "לא ניתנה חוות דעת משפטית"
אביחי מנדלבליט צילום: באדיבות המצלם

לאחר ישיבת שרי הממשלה, בה הוחלט על הטלת הגבלות נוספות בעקבות ההחמרה במצב התחלואה, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט מבהיר כי לא ניתנה מצידו כל חוות דעת משפטית בנידון.

הבהרת היועמ"ש מגיעה לאחר פרסומים מהם עולה שכביכול אישר מנדלבליט צו, שיאפשר להחיל את ההגבלות כבר מחר בבוקר. יש לציין, כי החלטה דרמטית שכזאת מחייבת את הממשלה לקבל אישורו של מנדלבליט.

מטעם היועמ"ש נמסר, כי "בהמשך לפרסומים, לא ניתנה כל חוות דעת משפטית בעניין ההגבלות החדשות המתוכננות, לרבות האפשרות לקיים סגר בסוף השבוע".

עוד נמסר מטעמו של מנדלבליט, כי הנושא הובא לפתחו רק לאחר פרסום ההמלצות בתקשורת, והעמדה המשפטית בנושא תגובש ותוצג בפני ממשלת ישראל בישיבת הממשלה שתתקיים הערב.

מוקדם יותר היום סיכמו שרי הממשלה על שורה של מגבלות ובהן סגר שיוטל מידי סוף שבוע, לצד סגירת כלל מוסדות החינוך - מלבד אלו הפועלות במתווה הקפסולות - וכן צמצום ההתקהלות בשטח פתוח לעד 20 איש.

עוד סוכם בהתייעצות, כי הלימודים במוסדות החינוך ייפסקו לאלתר, כולל הישיבות וכוללים. אך יוחרגו כלל המסגרות הפועלות על פי מתווה הקפסולות.

אביחי מנדלבליט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד