י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הוצגה ראיה חדשה

בעקבות ראיון: נדחה גזר הדין בפרשת דומא

בית משפט המחוזי בלוד דחה את הדיון בו היה אמור להינתן גזר דינו של עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בעיירה דומא, בעקבות ראייה חדשה שהציג עורך דינו. הטענה: ראיונות לתקשורת המתארים פרטים שונים מאלו שהוצגו בבית המשפט. עו"ד אשר אוחיון: "יש בה כדי להטות את הכף לטובתו של עמירם".

בעקבות ראיון: נדחה גזר הדין בפרשת דומא
עמירם בן אוליאל בבימ"ש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עמירם בן אוליאל אשר שהורשע לאחרונה ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, הציג לאחרונה באמצעות עורך דינו אשר אוחיון ראיה חדשה לבית המשפט המחוזי בלוד, אשר מציגה לכאורה כי אירוע הרצח בוצע באופן שונה לחלוטין מכפי שמתואר בהכרעת הדין. הראיה שהוגשה עוסקת בראיונות לתקשורת של בני משפחת דוואבשה ושל הבן אחמד, בו הוא מעיד כי ראה את האירוע, ומתאר אירוע שונה לחלוטין מכתב האישום.

בעקבות הגשת הראיות החדשות מבקש עו"ד אוחיון לבטל את הכרעת הדין, ולתן תחתיה הכרעת דין אשר תזכה את בן אוליאל.

במסגרת הגשת הראיות החדשות, נפתח הליך חריג בבית המשפט המחוזי, שבמסגרתו זומנו אחמד דוואבשה וסבו חוסיין להעיד בבימ"ש. לאחר שאחמד סירב להתייצב בביהמ"ש, ולאור הרגישות, הגיעו הצדדים למתווה, והגשת הראיות תעשה ככל הנראה מבלי לזמן את בני המשפחה לעדות.

במסגרת ההליך, התנהלו בשבועות האחרונים מספר דיונים בפני הרכב בית המשפט בראשות נשיאת ביהמ"ש השופטת רות לורך, אשר בחנו את טיב הראיות, ולאחר בחינתם פתחו בהליך החריג, שכן מדובר בשמיעת עדים ובבחינת המקרה לאחר שניתנה בתיק הכרעת הדין. בנוסף, דחו השופטים את דיון גזר הדין, אשר היה צפוי להינתן השבוע למועד לא ידוע.

בסביבתו של בן אוליאל הגיבו להתפתחויות: "מאמינים שהראיה החדשה תוביל למסקנה הברורה - בן אוליאל לא ביצע את הרצח בדומא, מחכים להכרעת בית המשפט כי בן אוליאל זכאי."

עו"ד אשר אוחיון שמייצג את עמירם בן אוליאל מסר לאחר דחיית גזר הדין: "הראיה שלפיה עד ראייה ישיר לאירוע, ראה ודיווח על שנעשה בליל האירוע, והדיווח שלו מעלה גם הוא באופן ברור שההודיה של עמירם הייתה הודיה לא אמיתית, ושהוא לא ביצע את המעשה".

לדברי אוחיון, "ראיה זו מצטרפת לראיות נוספות רבות שמעידות על כך, ואנחנו מקווים שהפעם בית המשפט יתן לראיה הזו משקל מכריע, גם כשהיא עומדת בפני עצמה וגם כשהיא עומדת עם כל הראיות שכבר הוצגו בפני בית המשפט. יש בה כדי להטות את הכף לטובתו של עמירם. כך הדברים נראים לנו וכך אנחנו מקווים שבית המשפט יחליט."

פרשת דומא ראיה גזר דין עמירם בן אוליאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד