י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר הקורונה

גנץ הודיע על חבילת סיוע ייעודית לקריית יערים

בפגישה שהתקיימה בין אנשי משרד הביטחון לבין ראש מועצת קרית יערים, הוחלט כי תינתן חבילת סיוע במטרה למנוע את קצב התחלואה במועצה. שר הביטחון בני גנץ: "נעשה כל מה שאפשר וצריך כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה ולסייע למועצה"

גנץ הודיע על חבילת סיוע ייעודית לקריית יערים
בני גנץ בשיחה בסמארטפון שלו צילום: גילי יערי, פלאש 90

על רקע העלייה בנתוני התחלואה, התקיימה היום (חמישי) פגישה דחופה בין צוות משרד הביטחון וקציני פיקוד העורף לבין ראש המועצה המקומית קריית יערים יצחק רביץ.

אנשי משרד הביטחון ופיקוד העורף הודיעו לרביץ ,שבדומה למודל שהחל השבוע בבית שמש ובערים נוספות באמצעות סיוע תקציבי של משרד האוצר, יספקו ליישוב חבילת מרכיבים יעודיים למלחמה בקורונה.בין היתר, יוקצו מקומות ייעודיים לתושבי העיר במלוניות. בנוסף, צה"ל ופיקוד העורף יעמידו אוטובוסים קבועים זמינים ורציפים שיפנו למלוניות בדיוק על פי צרכי הרשות. עוד סוכם כי ליישוב יוקצה תקציב הסברה ייעודי המותאם למאפייניו.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי גנץ שוחח עם ראש המועצה יצחק רביץ ואמר: "לא נחסוך מאמצים ונעשה כל מה שאפשר וצריך כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה ולסייע למועצה. אנחנו עוברים עיר-עיר, יישוב-יישוב, ונעשה הכל כדי לנצח במלחמה הזו מול הנגיף."

עוד קודם לכן, אמש (רביעי) סיירה שרת התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ' ביישוב ושמעה מראש המועצה יצחק רביץ על המצוקה, והבטיחה לסייע מיידית מול משרד הביטחון. פחות מ-24 שעות אח"כ אישר פיקוד העורף חבילת סיוע מכובדת ליישוב. השרה נפגשה עם מנכ"ל המועצה וראשי המחלקות ושמעה על הקשיים והאתגרים שלהם בהתמודדותם עם משבר הקורנה, הפקת לקחים מהגל הראשון, מצב העסקים וחיי הקהילה.

בנוסף שוחחו על תוכניתה של השרה ליצירת חיבורים ושיתופי פעולה בין קהילות יהודיות ורשויות מקומיות בארץ, לבין קהילות יהודיות בחו"ל, זאת כחלק משורת תכניות חדשות שהשרה מבקשת לקדם, להיכרות מעמיקה, מעורבות ואכפתיות לחיים היהודיים בחו"ל, ועל תפקידה המרכזי של הקהילה בחיי היהודים בחו"ל, ובמיוחד בעת משבר הקורונה.

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ' אמרה בתגובה להחלטת שר הביטחון כי "חשוב לזכור שהפעולות הללו התבצעו בהנחייתו ובהתאם למדיניותו המקצועית של רה"מ החליפי ושר הביטחון בני גנץ, במלחמה אל מול הקורונה. ימים לא פשוטים עוברים על מדינת ישראל ואזרחי ישראל, כמו בעולם כולו. מעבר לקושי הבריאותי, אנשים מאבדים מול עיניהם עמל של שנים, והחשש לגבי עתידם נורא. עלינו לנהל את התמודדות מול המגפה באופן מקצועי ויעיל ברמה הבריאותית ולא פחות חשוב- החברתית. עלינו להיות מאוחדים ולסייע לכל קהילה שנקלעת למצוקה בארץ ובקרב יהדות תפוצות".

ראש המועצה יצחק רביץ אמר כי "אנחנו נמצאים כעת במלחמה במספר חזיתות, גם אל מול הנגיף הזה שלא מבחין בין אדם לאדם וגם מלחמה כלכלית קשה מאוד. אני רוצה להודות לשרה עומר ינקלביץ שסייעה לנו במהירות וביעילות במספר נושאים מול משרד הביטחון פיקוד העורף ומשרד הרווחה".

 

 

קורונה תכנית סיוע עומר ינקלביץ קריית יערים טלזסטון בני גנץ יצחק רביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד