י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שר הביטחון הנחה

יורחב ההסכם עם חברת מיי הריטג': 30,000 בדיקות ביום

במטרה להיערך לעלייה נוספת במספר החולים והצורך במערך בדיקות נרחב - הנחה שר הביטחון בני גנץ על הגדלת ההסכם עם חברת מיי הריטג' ולשלש את מספר הבדיקות הנערכות במעבדות החברה.

יורחב ההסכם עם חברת מיי הריטג': 30,000 בדיקות ביום
מתחם בדיקות קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הזינוק הדרמטי במספר החולים היומי, והצורך להרחיב את מערך בדיקות הקורונה, החל משרד הביטחון החל לפעול במטרה להגדיל פי שלושה, ל-30,000 בדיקות ביום, על ידי הגדלת ההסכם עם חברת מיי הריטג' וכן לקצר את זמני הבדיקות.

הנחייתו של גנץ, ניתנה בהמשך לדיון הערכת המצב היום (ה'), שבו הורה למערכת הביטחון להיערך לסיוע בהעלאת מספר בדיקות הקורונה. על פי בקשת משרד הבריאות, פתח מנהל הרכש במשרד הביטחון במשא ומתן מואץ עם חברת מיי הריטג', זאת במטרה להגיע לסיכום על הכפלה בפי שלושה של תפוקות מעבדת החברה, מ-10,000 בדיקות יומיות כיום לכ-30 אלף בדיקות ביום. מטרת המשרד היא להגיע למספרים המדוברים בתוך מספר שבועות.

כמו כן, מבקש משרד הביטחון לקצר את זמני התשובה, כך שמרגע שדגימה נכנסת למעבדה, להגדיל תהליכי אוטומציה ולחבר את המעבדה ישירות לקופות החולים, על מנת לקצר את לוחות הזמנים.

במינהל הרכש במשרד הביטחון מקווים לחתום על הסכם שיסייע גם במאמץ מול גל התחלואה הנוכחי ובעיקר כהערכות לקראת החורף הקרוב, בימים הקרובים. במקביל, פועל משרד הביטחון לסייע למשרד הבריאות ולקופות החולים ברכש והבאה של ציוד בדיקה נוסף לישראל, כדי לתמוך ולחזק עוד יותר את פעילות המעבדות.

בדיקות משרד הביטחון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד