י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שמונה שנים לפוסק הדור

הפוסק גילה: סגולת הרב אלישיב להצלה מהנגיף

בעצרת מספד טלפונית במלאת שמונה שנים להסתלקותו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל חשף תלמידו הגדול הפוסק הגרב"צ קוק דברים של הרב אלישיב זיע"א על המחלה הנוראה וכיצד קישר זאת לנגיף של ימינו • האזינו 

הפוסק גילה: סגולת הרב אלישיב להצלה מהנגיף
הגרב"צ קוק עם מורו ורבו מרן הגרי"ש זצ"ל צילום: ארכיון, בחדרי חרדים

בסוף השבוע נערך כנס רבנים בהשתתפות גדולי פוסקי ההלכה לקראת יום הזיכרון השמיני להסתלקות פוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

במהלך שיעורו של תלמידו הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים, השמיע דברים אקטואליים סביב הדרוש חיזוק בתקופת הנגיף.

"כולם שואלים מה הרב אלישיב היה אומר בתקופה זו", נשמע הרב קוק בהקלטה מהכינוס. "מי יודע. 'אילו ידעתיו, הייתיו'. אומנם ננסה ללכת על פי דרכו ממה שראינו.

לפני כעשור באחת הקהילות בירושלים נפטרו בני הקהילה בזה אחר זה מהמחלה הנוראה ר"ל. באו להחתימו על קול קורא לחיזוק בענייני צניעות. השיב להם הרב: אם אתם סבורים שזהו החיזוק הנדרש – אחתום, אבל אני  סבור שחז"ל אמרו מפורש שהעצה למחלה הנוראה הוא ביזוי תלמידי חכמים. וציטט את הגמ' בשבת "כל המבזה תלמידי חכמים, אין רפואה למכתו", כפי שאומר הנביא "ויהיו מלעיבים במלאכי האלוקים ובוזים דבריו ומתעתעים בניבאיו עד עלות חמת ה' בעמו עד לאין מרפא". גילו לנו חז"ל שמחלה חשוכת מרפא באה מחמת שמלעיבים במלאכי האלוקים – מבזים תלמידי חכמים. הרב זצ"ל אף נקט בשמו של תלמיד חכם שביזו באותה תקופה.

"הדברים נכונים ביתר שאת לימינו", אמר הרב קוק. "כולנו סובלים מאימת נגיף קטלני שאין לו מרפא רחמנא לצלן. הרפואה בזמננו למרות שהיא מתקדמת מאד, לא מוצאת מרפא לנגיף. לדברי הרב, עלינו להיזהר בכבוד תלמידי חכמים. זו העצה. ומידה טובה מרובה לנזהר בכבוד תלמידי חכמים שמשפיע על עצמו זכות להיות מוגן שהנגיף לא יפגע בו או במשפחתו. ובזכות זה תחזינה עינינו בבניין ירושלים", סיים ראש בית ההוראה.

יצוין, כי בשל מגבלות הקורונה, ביום שני, יום היארצייט, לא תיערך העלייה ההמונית השנתית לציון הגרי"ש בהר המנוחות, שם נישאות תפילות רבים לישועה ולברכה. 

הרב יוסף שלום אלישיב הרב בן ציון קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד