י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אבל בישיבת מיר בארה"ב

אשת חבר: הרבנית מרת רייכל בירנבוים ע"ה

מארה"ב מגיעה הידיעה כי בשבת קודש הלכה לעולמה הרבנית מרת רייכל בירנבוים ע"ה אלמנת הגאון רבי שמואל בירנבוים זצ"ל ראש ישיבת מיר בארה"ב ומגדולי הדור של אמריקה שנפטר בשנת תשס"ח. הרבנית עמדה לימין בעלה במשך עשרות שנים וניהלה את ישיבת מיר במשך שישה עשורים

אשת חבר: הרבנית מרת רייכל בירנבוים ע"ה
בעלה, הגאון רבי שמואל בירנבוים זצ"ל צילום: ארכיון

ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטרה בשבת הרבנית הצדקנית מרת רייכל בירנבוים ע"ה אלמנת הגאון רבי שמואל בירנבוים זצ"ל ראש ישיבת מיר בארה"ב וחבר מועצת גדולי התורה והיא בת 89 בפטירתה. 

הרבנית ע"ה בתו של הגאון רבי אברהם קלמנוביץ זצ"ל מראשי ועד ההצלה של אגודת הרבנים בארצות הברית, וראש ומייסד ישיבת מיר בארצות הברית.

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הגאון רבי שמואל בירנבוים זצ"ל ראש ישיבת מיר בארה"ב ומגדולי הדור של אמריקה שנפטר בכ"ח טבת תשס"ח ונטמן בבית החיים סנהדריה בירושלים

את כל חייה הקדישה לישיבת מיר, עמדה לצד בעלה, בהיותו מרביץ תורה לאלפי תלמידיו במשך עשרות שנים למען יוכל לשקוד על תלמודו. היא עבדה במשרד הישיבה של מיר בפלטבוש במשך שישים שנה, ודאגה לכל צרכי הישיבה.

ביתה היה פתוח לרווחה והייתה מקבלת את הבאים להתייעץ עם בעלה הגר"ש זצ"ל, הרבנית הייתה מעודדת את אלו הבאים לתנות את צרתם בפני ראש הישיבה. 

הרבנית ע"ה הייתה מיוחדת בכתיבה ונודעה כסופרת דגולה שכתבה שירים רבים. 

זכתה והותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכה. אחיה הוא הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ בעל 'אהלי ישועה'. 

על מסע הלוויתה נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הרב שמואל בירנבוים פלטבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד