י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לבדוק את השופטים

תלונה נגד נשיאת העליון: "הפרה חמורה של כללי האתיקה"

במכתב תלונה רשמי שהוגש לנציב תלונות הציבור על השופטים, טוענים בארגון בצלמו, כי עצם התגובה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בנוגע להקמת הוועדה לחקירת ניגוד עניינים של שופטים - מהווה הפרה של כללי אתיקה. 

תלונה נגד נשיאת העליון: "הפרה חמורה של כללי האתיקה"
בית משפט העליון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שנציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שהם, דחה בשבע שעבר את התלונה שהגיש ח"כ ד"ר שלמה קרעי בעניין שישה מקרים של ניגודי עניינים לכאורה של נשיאת ביהמ"ש העליון, השופטת אסתר חיות, ארגון בצלמו הגיש תלונה לנציב, בטענה כי אסור לשופט להתבטא בעניינים השנויים במחלקות ציבורית עמוקה. תלונותיו של קרעי התלונה התבססו בעיקר על כתבות שפורסמו בעיתון 'מעריב'.

כזכור, נציב תלונות הציבור על השופטים הציג גם את גרסתה של הנשיאה חיות, שכתבה בתגובתה, כי קשה להשתחרר מהרושם שהתלונה והכתבות "אינן אלא חלק ממסע מכוון של השחרה ודה-לגיטימציה המתנהל מזה זמן מה נגד בית המשפט העליון וחלק משופטיו באופן אישי. בתגובתי התייחסתי אחת לאחת לטענות כלפיי והראיתי כי אין לדברים שחר, וכי מדובר בליקוט וצירוף מגמתי של חלקי מידע מן העשור האחרון והפרחת טענות והנחות משוללות יסוד".

בפנייה שהוגשה לשופט בדימוס אורי שוהם, נטען כי חיות התבטאה בחריפות נגד ההצעה להקים וועדת בדיקה לענייני ניגוד עניינים של שופטים. המכתב פורסם בכל כלי התקשורת. "סעיף 18 לתקנון האתיקה קובע ששופט לא יתבטא בעניין ששנוי במחלוקת ציבורית עמוקה אלא רק כחלק מעניין משפטי", נכתב.

"אין כל ספק שדבריה של כבוד הנשיאה כאן אינם משפטיים אלא התבטאות גרידא", כותב מנכ"ל הארגון שי גליק. "אדגיש ואומר, זכותה של הנשיאה להילחם בצורה חשאית מול וועדה כזאת, זכותה אף לשלוח ולהגיד לחבריה השופטים שהיא מאמינה בהם, אולם לא זכותה להפיץ דרך הדוברות מכתב כזה".

"אחדד עוד נקודה", כותב גליק, "אינני מתלונן חלילה וחס כדי לרדוף את המערכת, אלאמתוך הערכה למערכת השופטת ומתוך הבנה של הפסוק 'שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך'. מנסה בכוחי הדל לפעול כדי לשפר ולהיטיב את המערכת ולהחזיר את אמון חלק גדול מהציבור בה".

 

 

 

אורי שוהם תלונה אסתר חיות בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד