י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"שיעורי התמותה נמוכים"

האם טראמפ יקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות

בראיון שהעניק נשיא ארה"ב היוצא ואולי גם הנכנס לרשת האוהדת אותו, הוא נשאל באשר לנתוני התמותה והתחלואה מקורונה במדינתו, ואמר כי מקורם של הנתונים בטעות וכי המצב הרבה יותר טוב | עלב ותקף ביריבו הדמוקרטי ביידן ולא הבטיח כי יקבל כל תוצאה: "אני לא יודע להפסיד"

האם טראמפ יקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

"הסטטיסטיקות האחרונות לגבי מקרי הקורונה ומקרי מוות הן מטעות", כך טוען נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא אמר את הדברים חלק במסגרת ראיון לרשת 'פוקס ניוז' כתגובה לטענת המגיש כי בארה"ב יש כיום את שיעור התמותה השביעי בגובהו בעולם.

"אני חושב שיש לנו את אחד משיעורי התמותה הנמוכים ביותר בעולם", אמר טראמפ והציע נתונים סטטיסטיים של הבית הלבן השונים מאלו שציין המגיש וואלאס.

וואלאס הסביר כי המספרים שלו הגיעו מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שדרגה את ארה"ב שביעית בתמותה, לפני בריטניה וגרועה מברזיל ורוסיה. הוא ציין כי התרשים של הבית הלבן, שמשתמש בנתונים של המרכז האירופי להגנת מחלות ובקרה, מציג את ארה"ב לפני ספרד ואיטליה ביחס למקרי המוות, אך גרוע מזה של ברזיל ודרום קוריאה, כאשר רוסיה ומדינות אחרות אינן כלולות בתרשים.

רופאים מובילים בארה"ב, ובמיוחד מנהל ה-CDC המכון לחקר מחלות, רוברט רדפילד, ומנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות זיהומיות אנתוני פאוצ'י. רדפילד אמר בשבוע שעבר כי הוא מצפה שהסתיו והחורף הקרובים יהיו בין "התקופות הקשות ביותר שחווינו בבריאות הציבור האמריקנית."

כשנשאל אם הוא מסכים עם רדפילד, אמר טראמפ שהוא לא בטוח, והצביע על טעויות שעשו הרופאים.

"אני לא יודע ואני לא חושב שהוא יודע", אמר טראמפ והוסיף "אני לא חושב שמישהו יודע מה עם זה. זו עסקה מאוד מסובכת. כולם חשבו שזה יעלם בקיץ הזה ויחזור בסתיו, ובכן, כשהקיץ הגיע, הם אמרו כי החום טוב לזה, כי זה יפגע בוירוס, אז זה עשוי לחזור בסתיו, אז הם טעו בזה".

"אני משער שכולם עושים טעויות" אמר הנשיא ואז הוסיף, "אני אהיה צודק בסופו של דבר. בסופו של דבר אני צודק". בהתייחס לתחזית שלו בעבר כי הנגיף ייעלם בסופו של דבר. "זה ייעלם ואני אהיה זה שצדק", אמר.

בינתיים, טראמפ אומר שהוא לוקח אחריות על מה שקורה לאומה האמריקאית במהלך המגיפה, זאת לאור הביקורת כלפיו כי לארה"ב אין תוכנית לאומית.

"תראה, אני תמיד לוקח אחריות על הכל כי בסופו של דבר זה גם התפקיד שלי. אני צריך להכניס את כולם למסלול", אמר טראמפ.

על כלכלה אמר טראמפ: "אני חושב שהמשק מתרחב וצומח יפה. עכשיו, הדמוקרטים רוצים לסגור את המשק כמה שיותר זמן כי הם חושבים שזה טוב לבחירות. אבל אני חושב שהמשק מצליח מאוד. עכשיו אנחנו חוזרים ואנחנו חוזרים ברמה שאיש לא היה מאמין שאפשר".

על יריבו הפוליטי לתפקיד הנשיא בנובמבר הקרוב אמר טראמפ: "ביידן רוצה להיכנס ולהרוס את המדינה שלנו, לשלש את המסים". טראמפ טען שאם הוא יהפוך לנשיא, ביידן יידחף שמאלה; "הוא ישמיד את המדינה הזו, אבל זה לא יהיה זה. זה יהיה השמאל הרדיקלי. אידיאולוגיה מסוג זה שהשתלטה על ונצואלה, אחת המדינות העשירות בעולם. אין להם עכשיו מים, אין להם אוכל ואין להם תרופות".

בעבר, פרסם טראמפ תיעודים מביכים של ביידן, והוא המשיך בדרך זו. "ביידן לא יכול להרכיב שני משפטים", אמר טראמפ. "הם שואלים אותו שאלות, הוא קורא מטלפרומפטר ואז הוא חוזר למרתף שלו, אתה אומר לי שהעם האמריקני רוצה שנהיה בעידן בו אנחנו בצרות עם מדינות אחרות שמחפשות לנצל אותנו?".

המגיש וואלאס שאל את טראמפ אם הוא חושב שביידן סנילי, טראמפ סירב להגיע לנושא הזה, אך עדיין המשיך במתקפה.

"אני לא רוצה להגיד את זה. הייתי אומר שהוא לא מוכשר להיות נשיא, כדי להיות נשיא אתה צריך להיות חד וקשוח וכל כך הרבה דברים אחרים. הוא אפילו לא יוצא מהמרתף שלו". טראמפ טען כי ביידן סובל מבעיה נפשית ולא יכול להוביל את ארצות הברית.

הנשיא נשאל על האפשרות שיפסיד בבחירות וציין שהוא לא מתמודד טוב עם הפסדים, ואולי לא יתמודד עם זה טוב, אם זה יקרה בנובמבר. "אני לא יודע להפסיד טוב, אני לא מפסיד לעתים קרובות מדי, אני לא אוהב להפסיד".

כשנשאל אם הוא אדיב, אמר טראמפ, "אתה לא יודע עד שתראה. זה תלוי". לאחר מכן טען כי הצבעה בדואר שדמוקרטים דחפו לכך כתגובה למגיפת נגיף קורונה, "עומדת להיות פקטור בבחירות".

לשאלה אם המשמעות היא שהוא לא יקבל את תוצאות הבחירות, אמר טראמפ, "לא. אני צריך לראות". כשנשאל שוב אם הוא יקבל את התוצאות, אמר טראמפ, "לא, אני לא מתכוון לומר רק כן. אני לא מתכוון להגיד לא וגם לא אמרתי בפעם האחרונה".

דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן קורונה פוקס ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד