כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאבקי השבת בספרא

החרדים יכריעו האם לתת יד לחילול שבת

שעת מבחן לנציגות החרדית בעיריית ירושלים. נושא הארכת המכרז של חברת השכרת הרכבים שמחללת שבת מכספי העירייה עולה לדיון מכריע בוועדת המכרזים. חבר הוועדה האגודאי יוחנן ויצמן שיגר מייל לחבריו וקרא להם להתייצב ולהתנגד

החרדים יכריעו האם לתת יד לחילול שבת
רכבים בכבישי ישראל צילום: נתי שוחט, פלאש 90

כשבוע לאחר שירד מסדר היום, במאבק חרדי משותף, הצליחו להוריד מסדר היום את הדרישה להמשך מכרז של חברת השכרת רכבים מחללת שבת - המכרז חוזר להכרעה סופית. כיצד ינהגו החרדים?

כפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי בפעילות של חברי ועדת המכרזים בראשות חבר מועצת העיר דודי בלומנשטוק, לא הוארך מכרז שמפעילה חברת השכרת רכבים מרחוק, הנותנת שירות גם במהלך השבת.

כעת, הדיון חוזר לסדר היום של ועדת המכרזים, וצפוי לעלות לדיון נוסף' בו יוכרע המשך הפעילות של החברה שמחללת שבת, כשלא ברור האם כל החרדים יתנגדו כמו בפעם הקודמת.

לקראת הדיון שיגר חבר הוועדה יוחנן וויצמן, מייל לחברי ועדת המכרזים בו כתב כי "אין כל סיבה להגדיל את חילולי השבת בתמיכת העירייה ולהקצות שטחים ( חניות) עירוניות עבור מיזם שמטרתו הגברת חילול השבת, גם בדיון האחרון תמכו חברי הוועדה ובראשם סגרה"ע אלישע פלג בביטול המכרז אך רק לקראת ההכרעה ומחשש פן יוסיף הדבר לקדושת ירושלים שינו את הצבעתם".

וויצמן מבקש מחבריו לוועדה "להתייצב בדיון ולהצביע כנגד אישור הבקשה להארכת חילולי השבת וזאת גם מחוסר סמכות חוקית. וכמובן שלא להוציא מכרז חדש ללא דיון מפורט בהנהלת העיר ובהתאם להסכמים הקואליציונים", שכזכור קובעים כי הסטטוס קוו יישמר.

חילול שבת בירושלים השכרת רכב ועדת המכרזים דודי בלומנשטוק יוחנן ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד