י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תנאי השכר והעומס

נכשלו המאמצים: האחיות ישבתו מחר במחאה

אחיות בתי החולים והמרפאות ישבתו מחר. הן מוחות על תנאי השכר, ועל העומס עמו הן מתמודדות – בעיקר בשל יציאתן לבידוד של אחיות רבות בעידן הקורונה

נכשלו המאמצים: האחיות ישבתו מחר במחאה
בית חולים בעידן הקורונה צילום: פלאש 90

אם לא די בעומס המוטל על מערכת הבריאות בשל הקורונה, הודיעו היום האחיות כי המאמצים כשלו ומחר, יום ב', הן יוצאות לשביתה. ההודעה נמסרה לאחר פגישתן של מנכ"לית האוצר קרן טרנר-אייל ואנשי משרדה לבין יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן וראשי החטיבות, ואשר הסתיימה ללא כל הסכמות.

בהודעת האחיות נאמר כי "לצערנו, מחר נצא לשביתה במערכת הבריאות. לא ניתן לה להידרדר למצב בו מסכנים חיים של אלפי חולים ומפקירים את האחים והאחיות". יו"ר הסתדרות האחים והאחיות הבהירה בפגישה כי "מספיק עם התירוצים ודי עם הדיבורים - צריך לתת פתרון מיידי היום ולהפסיק לאפשר את הפקרתם של החולים ושל האחים והאחיות".

לטענת האחיות, העילה לקריסה, מלבד הטענה השגרתית על גובה השכר שצצה אחת לתקופה, היא העומס המוטל על כתפיהן של האחיות לאחר שבמערכת הבריאות חסרים עתה אלפי תקני אחים ואחיות. לטענתן, מלבד המחסור הקיים בתקנים, הקורונה החריפה את המחסור הקשה, זאת בעקבות כ-1,000 אחיות שנשלחו לבידוד עקב חשיפה לחולי קורונה ועוד 1,500 אחים ואחיות שנלקחו מהחולים במחלקות הרגילות לצורך הקמתן של עשרות מחלקות קורונה.

בפגישה שהתקיימה היום בין נציגי הסתדרות האחיות והאחים לבין מנכ"לית משרד האוצר ניסו הצדדים להגיע להסכמות בניסיון למנוע את השביתה, אך הפגישה הסתיימה נכון לעכשיו באי הסכמה. עם זאת, ככל הידוע צפויים הצדדים להיפגש שוב במהלך הלילה, ויתכן שאף תוגש תביעה לבית הדין לעבודה במטרה למנוע את השביתה.

באם גם ניסיון זה לא יעלה יפה, יכנס איום השביתה לתוקף ומחר ישבתו האחיות, כאשר במסגרת השביתה, ניתוחים דחופים יידחו, מרפאות החוץ (שבלאו הכי עובדות בתפוקה נמוכה יחסית) יעבדו במתכונת שבת. מחלקות הקורונה והחולים האונקולוגים לא ייפגעו.

שביתת רופאים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד